Lagkagehuset AS | Erhvervscase | 10 i Karakter

Indholdsfortegnelse
1. Virksomhedskarakteristik
1. Virksomhedens forretningsmodel
- Omkostninger:
- Indtægter:
- Nøgleressourcer:
- Kanaler:
- Kundesegmenter:

2. Kritiske succesfaktorer
1. Branding

7. Problemstilling 4 - Mathilda
1. Intensiv promotion
2. Valg af bedste løsningsforslag + Hvad det er
1. Valgte løsningsforslag - Promovering
3. Handlingsplan + illustration

8. Idegrundlaget

9. Forenklet kommunikationsmodel
- Afsender:
- Indkodning:
- Budskabet:
- Afkodning:
- Støj:

10. Hvordan kommer BMC'en til at se ud?
- Omkostninger:
- Indtægter:
- Nøgleressourcer:
- Kanaler:
- Kundesegmenter

11. Metodeovervejelse

Uddrag
Lagkagehuset A/S var oprindeligt to separate bagerier ejet af Ole Kristoffersen og Steen Skallebæk. I 2008 blev de to bagerier fusioneret og Lagkagehuset som bagerkæde blev skabt. FSN Capital ejer i dag 2⁄3 af virksomheden.

Nordic Capital købte Ole og Steens resterende ejerandel på 20% i 2017 og de resterende procent ejes af nogle få medarbejdere. I dag er de markedsleder i branchen i Danmark med en omsætning på ca. 1 mia. kr., hvor den nærmeste konkurrent er Emmerys.

I 2019 rundede lagkagehuset 114 butikker tilsammen i Danmark, London og New York - hvor de i alle lokationer leverer high end bagværk samt café spise/drikke, såsom sandwiches og kaffe.

Lagkagehuset er såvel en produktionsvirksomhed, da de selv bager brødet, som en servicevirksomhed, da de med deres høje fokus på service og salg af kaffe m.m kan opfattes som en café.

Lagkagehuset er primært på B2C da de sælger bagværket direkte fra deres butikker til forbrugeren, men de har også samarbejdspartnere i form af nemlig.com og udvalgte supermarkeder.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu