Lagkagehuset | Analyse

Indholdsfortegnelse
Information Om Lagkagehuset 3
De 4 P’er 4
Værdikæde 4
Swot 5
Pestel 6
Distributionskæde 7
Konkurrencetragtmodellen 7
Brancheanalyse 8
Konkurrencestrategi 9
Konkurrencemæssigt Sigte 9
Vækststrategi 9

Uddrag
Lagkagehuset startede i 2008, der havde igennem mange år været en vision om at revolutionere oplevelsen af brød.

Navnet opstod, fordi ejendommen til bageriet på Christianshavn mindede om en lagkage i form og farve.

FSN Capital er ejer af ca. 2/3 af virksomheden, de 2 oprindelige ejere Ole Kristoffersen og Steen Skallebæk ca. 1/3 del og få udvalgte medarbejdere ejer den resterende del.

Lagkagehuset har hovedsæde i København og består i 2015 af 35 butikker i de større byer i Danmark.

Lagkagehuset har både store og små butikker rundt i landet. Både banegården, lufthavne og i centrum.

Butikkerne i Københavns Lufthavn har været en stor succes og fungerer som butik og selvstændig café, mens butikken på Københavns Hovedbanegård typisk er en to-go-shop.

Lagkagehuset har sin egen hjemmeside og er aktiv på Instagram og Facebook med ca. 15.000 medlemmer.

Virksomheden er både b2b og b2c, men primært b2c. Fordi at de netop sælger fra virksomheden til kunderne, men de sælger dog også fra virksomheden til andre virksomheder.

Deres vision er at revolutionere smagen og oplevelsen af brød og kage. ” at give kunderne den kompromisløse oplevelse.

Vi tilbyder den gode historie, og vi ønsker at bygge en kæde af højkvalitets bagerier med café-stemning, der tager udgangspunkt i det traditionelle håndværk.

Vi vil skabe et koncept, og vi gør os umage med at skabe den kant, der kendetegner vores profil” - som de selv skriver.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu