Lagkagehuset | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
BMC-Model ……………………………………………………………. Side 3-4
Omverdensmodellen …..……………………………………………….. Side 5-6
SWOT ….………………………………………………………………… Side 7
TOWS ……………………………………………………………………. Side 8
KSF’er ……………………………………………………………………. Side 9
Udfordringer ………………………………………………………… Side 9-10
Løsningsforslag ……………………………………………………… Side 10-11
Metodeovervejelse ……………………………………………………….Side 12
Kilder …………………………………………………………………. Side 12

Uddrag
SP
Samarbejdspartnere

Virksomheden kigger på samarbejdspartnere, som har det samme brand og den samme målgruppe som dem. Dette gør de da det gør det nemmer for forbrugerne at finde sammenhæng mellem de to virksomheder.

Virksomheden er samarbejdspartnere med nemlig.com & Too Good to go
Samarbejdet med Too Good to go, er for at mindske madspild.
Samarbejdet med nemlig.com er for at distribuere virksomheden vare.

NA
Nøgleaktiviteter
Lagkagehuset har stor fokus på, marketing og produktionsaktiviteten. Dette har de da virksomheden gerne ville have, at deres brand består af kvalitet. Hvilket vil medføre i at virksomheden vil få en høj status blandt forbrugerne.

NR
Ressourcer

Bygninger, maskiner, produktion & marketing Medarbejder med godt og højt serviceniveau.
Virksomhedens brand som er kvalitet, når man tænker på lagkagehuset er noget af det første man tænker på kvalitet produkter.

VT
Værditilbud

Deres markedstilbud er gode kvalitets kager og brød. De laver sandwich, rugbrød, boller, wienerbrød, tærter, pizza´er m.m. De tilpasser sig efterspørgslen og traditioner i deres omkreds.

KR
Kunderelationer

Virksomheden har en høj kunder relation til de forbruger, som kom og køber deres vare i deres egne butikker. Virksomheden har også en høj kunderelation til de forbrugere som benytter deres sociale medier.

Dog har virksomheden ikke en høj kunderelation til de forbruger som køber deres produkter via andre supermarkeder.

---

Konkurrenter:
Bagerkæden Lagkagehuset har rigtig mange konkurrenter. Man ville tro at det er bagerne som er de største konkurrenter

men det er faktisk supermarkederne som er inde og konkurrere mest med lagkagehuset. Det er det fordi flere og flere har fået bake-off/bageri inde i supermarkedet.

Kvaliteten stiger hos disse bagerier/bake-off. Nu til dags er det prisen som spiller en stor rolle når man bevæger sig ind på brød markedet.

Supermarkederne sælger deres brød til en god pris, og med en bedre kvalitet. Lagkagehuset mister derfor kunder på dette, da det er en form for samme koncept, nemlig dette Too Good To Go brød.

Men jo, konkurrenter findes stadig hos forskellige bagerforretninger. Guldbageren, Emmerys eksempelvis.

Kunder:
Lagkagehuset er bygget op omkring en luksuriøs, dyr og kvalitetsmæssig bagerkæde.

Disse 3 ting er også nogle som deres kunder er vilde med, og ja de betaler gerne lidt ekstra for at få kvalitet.

En kunde som kommer hver morgen, kan også skrive under på seriøsiteten, kvaliteten og den høje service.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu