Lagkagehuset | Analyse | 10 i karakter

Indledning
Lagkagehuset er en dansk virksomhed, som blev oprettet i 1991 af Ole Kristoffersen. Den første butik Ole Kristoffersen åbnede lå på Christianshavn og fik navnet Lagkagehuset.

Med stor succes af den første åbning af Lagkagehuset åbnede han flere bagerier i København og fandt sammen med Steen Skallabæk.

Steen Skallabæk ejede en række jyske bagerier under navnet Skallebæk Bageri. De to bagere havde hver for sig stor succes, og et nærmest identisk forløb, hvor de drevede bagerier i hver deres del af landet.

Derfor fandt de sammen i fælles passion for et godt bagværk og en ambition om, at deres brød og kager skulle ud i hele landet.

En tur til bageren skulle være en oplevelse, og gæsterne skulle opleve smagsoplevelser, som de ikke ville glemme.

Det ville være på baggrund af lagkagehusets høje kvalitet, gode råvarer, godt håndværk og ekstraordinær service til gæsterne.

Indholdsfortegnelse
Indledning 3
Metodeafsnit 3
Redegør for Ole & Steen (Lagkagehuset) på det engelske marked. (markedskarakteristik, udvikling og konkurrencesituation. 4
• Redegør for dansk kulturs popularitet i det engelske samfund i det 21. århundrede. 5
• Analysér Ole & Steens brug af produkt- og promotionparametre på det engelske marked. 6
Foretag en reklameanalyse af følgende reklamekampagne: 8
Diskutér fordele og ulemper ved Ole & Steens inddragelse af dansk kultur og danske værdier i deres markedsføring på det engelske marked. 9
• Diskutér Ole & Steens marketingmix i forhold til vækst på det engelske marked. 10
Konklusion 10
Kilder 11

Uddrag
Redegør for Ole & Steen (Lagkagehuset) på det engelske marked. (markedskarakteristik, udvikling og konkurrencesituation.

Etableringen af Lagkagehuset skete i år 1991 af Ole Kristoffersen. Med hans store succes fandt han sammen med Steen Skallabæk, hvor de besluttede sig for, at internationalisere sig.

Ole & Steen trådte for første gang ind på det engelske marked i december 2016 på St. James Market i London. Siden dengang har Ole & Steen åbnet yderligere 12 butikker i London og en enkelt i Oxford.

Ole & Steens første butik på St. James market i London var en stor succes, og det medførte at Ole & Steen ekspanderede med flere butikker. Succesen blev stor, grundet Ole & Steens udvalg af produkter, som består af skandinaviske fødevarer.

Det bestod f.eks. af rugbrød, flødeboller, kanelsnegle, som fik stor succes blandt englænderne. Lagkagehuset befinder sig både på B2C og B2B markedet.

De befinder sig primært på B2C marked, da de har deres egne butikker, hvor deres produkter bliver distribueret direkte til kunden uden nogen form for mellemled.

Dog befinder virksomheden sig også på B2B marked, da de har en aftale om levering af brød samme dag til nogle udvalgte supermarkeder og til www.nemlig.com, som er deres mellemhandlere.

Derudover har Lagkagehuset en snæver konkurrence, da der ikke er mange engelske virksomheder, som har samme produktkategori og dækker samme behov, som Lagkagehuset, da de producere populære danske produkter.

Lagkagehuset er trådt ind på det engelske marked med differentierede produkter, da Lagkagehuset har sine helt egen specielle danske produkter

som er blevet meget populære grundet de specielle smagsoplevelser og ordet hygge, som er en af kendetegnene af Lagkagehuset.

Efter internationaliseringen af det engelske marked har Lagkagehuset satset på at få en helt ny målgruppe, da det engelske og danske marked er meget forskelligt.

Samtidigt har internationaliseringen øget væksten for Lagkagehuset, da deres målgruppe er blevet større, samt deres ry. Lagkagehuset er både en produktionsvirksomhed samt en servicevirksomhed.

Lagkagehuset producerer deres bagværk selv, hvilket gør dem til en produktionsvirksomhed. Lagkagehuset har et smalt, men dybt sortiment.

De sælger både kaffe, kager af forskellige varianter samt brød af forskellige varianter til en meget høj pris samt høj kvalitet. Lagkagehuset har et koncept, som bygger på service og deres høje kvalitetsprodukter.

Dette har til formål at skabe en god stemning for deres kunder, hvilket de har gjort ved at skabe en “café-stemning” i deres butikker.

Derfor er der i alle Lagkagehusets butikker, rundt omkring i landet, plads til at folk kan komme ind og sidde og nyde deres mad eller drikkevarer.

Dette gør, at Lagkagehuset kan forekomme som en café, og derfor er Lagkagehuset også blevet til en servicevirksomhed.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu