Lagkagehuset | Afsætning

Indledning
Lagkagehuset er en produktions- og detailvirksomhed ejet af primært FSN Capital og de to grundlæggere Ole Kristoffersen og Steen Skallebæk. Virksomheden blev grundlagt i 2008 da to bagerier fusionerede, og i dag driver virksomheden 35 bagerier fordelt i hele Danmark.

I 2012 blev Peter Bruun ansat som administrerende direktør, for at professionalisere virksomheden, og siden da er omsætning steget stødt fra i 2013 at være på cirka 400 millioner kroner til i 2016 at være på cirka 665 millioner kroner og der foretages i dag mellem 500.000-700.000 betjeninger hvert år. Ligeledes er medarbejderstaben steget fra 436 til 695 på de tre år. Lagkagehuset har haft travlt med at udvide og ønsker fortsat at ekspandere forretningen til flere byer. Sammenlignet med andre bagerier i branchen er Lagkagehuset en high-end bagerkæde, som har fokus på kvalitet, kundeservice, indretning og nyfortolkning af klassiske bagerprodukter.

Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik
Lagkagehusets interne forhold
Omverdensforhold
Vækststrategier

Uddrag
Lagkagehuset har tidligere benyttet sig af vækststrategier som markedspenetrering og produktudvikling, herunder forøgelse af markedsandelen og fornyelse af eksisterende produkter. Indtil virksomheden tidligere i år åbnede sin første butik i England var det de primære vækststrategier. Man åbnede et vist antal nye butikker hvert år, det var der stor succes med og man vækstede på den måde kraftigt. Samtidig er en af grundsøjlerne i Lagkagehuset at nyfortolke klassiske bagerprodukter, derfor er der naturligvis tale om produktudvikling, hvilket har været med til at sørge for at det fortsat gav mening at udvide forretningen. Det har været de to vækststrategier, der har drevet væksten. I januar åbnede så den første butik i udlandet, hvor geografisk markedsudvikling så gjorde sit indtog.

------

Når det kommer til konkurrenter er der mange, men det er de færreste der udgøre en reel trussel overfor Lagkagehuset. Den største er emmerys, der i høj grad følger samme strategi som Lagkagehuset, dog med det tvist at der er meget fokus på at lave organisk og økologiske produkter. Udover dette henvender Lagkagehuset og emmerys sig mere eller mindre til de samme markedssegmenter.

Få adgang til hele opgaven

Upload en opgave og få adgang til denne opgave

Hvor brugbar var denne opgave?

Klik på stjernerne for at bedømme opgaven!

Gennemsnitlig bedømmelse / 5. Antal anmeldelser

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!