Lagkagehuset | Afsætning Case

Indholdsfortegnelse
OPGAVER 2
1. Karakteriser Kort Virksomheden Lagkagehuset 2
2. Udarbejd en Værdikædeanalyse Af Lagkagehuset 3
- Produktudvikling (R&D) 3
- Produktion 3
- Marketing 4
- Salg og service: 4
- Konklusion 5

3. Udarbejd en Omverdens-analyse Af Lagkagehuset 5
- Den afhængige omverden 5
- Den uafhængige omverden 6

4. Med Udgangspunkt I Dine Analyser Bedes De Udarbejde en Swot-analyse Og Vurder Lagkagehusets Situation 8
- Kildefortegnelse 9
- Bilagsliste: 10

Uddrag
Jeg har til at karakteriserer virksomheden brugt ”STIKORD TIL VIRKSOMHEDSKARAKTERISTIKEN” (Vedlagt bilag 1).

Til denne virksomhedskarakterstik bliver der anvendt begreber, som vi ikke er blevet introduceret til endnu, men her bruger jeg dem jeg kender og ved.

Det er en fordel at bruge netop denne, da det giver en meget struktureret gennemgang af virksomhedens interne situation.

I 2008 fusionerede Skallebæk som vi kender fra Haderslev og Lagkagehuset på Christianshavn. Disse to bagerforretninger var begge succesfulde

og grundlæggerende Ole og Steen havde begge en fælles passion for at revolutionere bedre bagværk til danskerne, hvilket er grunden til at de i år 2008 indgik et samarbejde.

Lagkagehuset ønsker at forene det traditionelle bagværk med en hyggelig cafe, hvor folk kan nyde deres brød, kage og andre små måltider.1

I 2016 ville de prøve kræfter af på det internationale marked, så derfor valgte de at åbne deres første butik uden for Danmarks grænser

nemlig en butik i London under navnet ”Ole og Steen, og senere i 2019 åbnede de lagkagehusets butik nummer 100 i New York. 2

Virksomheden er en produktions- og detailvirksomhed og en del af bager- og konditorbranchen, som både producere og sælger brød
kager og små måltider såsom salater og sandwichs.

De befinder sig både på B2C-markedet hvor de sælger deres produkter i deres forretninger, men også på B2B markedet hvor de sælger deres produkter videre til f.eks. Nemlig.com. 3 Samme år som fusionen fandt sted

valgte de to unge bagermestre at sælge 70% af virksomheden til den norske kapitalfond FSN Capital for at have mulighed for udvidelse af butikker samt opnåelse af større omsætning.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu