Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik

Kritiske succesfaktorer:
- KSF 1 - Håndværket
- KSF 2 - Historien bag
- KSF 3 - Unikt Koncept
- KSF 4 - Drive-In

Udfordringer og løsningsforslag
- Udfordring 1
- Løsningsforslag:
- Udfordring 2
- Løsningsforslag:

Analyse af eksterne og interne forhold:
- Bilag:

Porters 5 forces
- Truslen - nye udbydere
- Truslen - købere:
- Truslen - substituerende produkter:
- Truslen - leverandører

Business Model Canvas
- SP Samarbejdspartnere
- NA Nøgleaktiviteter
- VT Værditilbud
- KR Kunderelationer
- KS Kundesegmenter
- NR Ressourcer
- KA Kanaler
- OM Omkostninger
- IN Indtægter

Pestel
- Politiske forhold
- Økonomiske forhold
- Sociale og kulturelle forhold
- Teknologiske forhold
- Miljømæssige forhold
- Lovgivningsmæssige forhold

SWOT
- Interne forhold
- Stærke sider (Strengths)
- Svage sider (Weaknesses)
- Eksterne forhold
- Muligheder (Opportunities)
- Trusler (Threats)

Værdikæde
- Produktudvikling
- Produktion
- Marketing
- Salg og service

Regnskabsanalyse

Kildeliste:

Uddrag
Virksomhedskarakteristik
Lagkagehuset er en dansk produktionsvirksomhed, som Ole Kristoffersen og Steen Skallebæk skabte i år 2008.

Lagkagehuset laver og sælger brød, kage, drikkelse og andre specialiteter. Både Steen og Ole havde succesfulde bagerier, De blev så enige om at fusionere og lave lagkagehuset.

Siden 2008 har det gået fantastisk for lagkagehuset bare i 2009 havde de et resultat på omkring 12,4 millioner, De havde dog lige en hurtig nedgang i 2010 da de kun havde et resultat på 5,4 millioner dog året efter var de tilbage med et resultat på 13,5 millioner men her i 2019 har de et kæmpe underskud på 118 millioner på grund af kæmpe ekspandering og oven i det har de ansat flere medarbejdere så de nu på over 500 ansatte.

Lagkagehusets mål er at skabe den kompromisløse oplevelse hvor alle faktorer spiller ind. Alt brød og alle kager skal være af allerhøjeste kvalitet samt et godt energisk personale fra gode medarbejdere. Et bredt men ikke så dybt sortiment som altid er frisk hele dagen.

Den branche lagkagehuset er i er fyldt med konkurrenter men de største er bagere som guldbageren men man kan også diskutere om butikker som føtex er en stor konkurrent for lagkagehuset. Men guldbageren har flest butikker på landsplan og dækker de samme behov som lagkagehuset

Kritiske succesfaktorer:
KSF 1 - Håndværket
Lagkagehuset produkter er af høj kvalitet og personalet arbejder hårdt for at tilbyde kunderne dette.

De har meget fokus på deres rigtig dygtige håndværkere, der producerer de her friske varer af høj kvalitet.

KSF 2 - Historien bag
Når personalet på “gulvet” sælger et brød bag disken, sælger de ikke bare brødet, men også historien bag Lagkagehuset.

De har formået at skabe en vis brandværdi, hvilket er en af grundene til at priserne ligger i den høje ende.

KSF 3 - Unikt Koncept
Lagkagehuset har det her koncept hvor de har fokus på service og høj kvalitet af deres råvarer, lagkagehuset mål er så at skabe en god oplevelse og stemning for kunderne.

Det de har gjort med alle deres butikker er at skabe en slags café stemning. Derfor har alle deres butikker plads til at man kan sidde derinde og nyde sin mad, på den måde ser man lagkagehuset som en slags café.