Lagkagehuset | Afsætning Case | 10 i Karakter

Indholdsfortegnelse
Lagkagehuset
1. Værdikæde:
2. Konkurrencesituation:
- Marked:
- Konkurrentidentifikation:
- Samme produkt:
- Samme produktkategori:
- Samme behov:
- Konkurrencemæssige positioner:
3. Fremtidige vækstmuligheder og konsekvenser:
4. Konklusion.

Uddrag
Værdikæden bruges til at kunne analysere sine aktiviteter på en systematisk måde. Modellen bruges til at kunne analysere sine konkurrencemæssige fordele på en god og overskuelig måde.

Værdikæden bruges til at vise de aktiviteter, som virksomheden foretager sig. Kort sagt udføres værdikæden med henblik på at kunne skabe størst mulig kundeværdi.

Ideen ved at analysere virksomhedens værdikæde, er at man på den måde kan skabe mest mulig værdi ud af sit produkt ved at betale færrest mulige omkostninger.

---

Markedet for lagkagehuset er bagermarkedet. Et bageri, som lagkagehuset vil omfatte en masse forskellige produkter. Lagkagehuset har et stort sortiment af kager, brød og diverse ting.

Markedet inden for bagerier er stigende. Det kan vi se i det, at Lagkagehuset havde en omsætning på 781 millioner kroner i 2017 og i 2018 havde de en omsætning på hele 880 millioner kroner.

Så lagkagehuset har haft en stigning med næsten 100 millioner kroner på et år. Det skyldes blandt andet også at de selvfølgelig har åbnet flere butikker.

Lagkagehusets største konkurrenter i Danmark er andre bagerkæder som, Emmerys, Van Hauens, Meyers og Holms Bageri. I udlandet har de dog en række andre konkurrenter.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu