Lagkagehuset | Afsætning | 12 i karakter

Indholdsfortegnelse
1. Karakteriser kort virksomheden Lagkagehuset
2. Analyser Lagkagehusets omverdensforhold

Uddrag
Lagkagehuset A/S er en dansk produktionsvirksomhed, der producerer og sælger brød, kager, kaffe og sandwich af høj kvalitet. Lagkagehuset blev grundlagt i 2008, da to bagerier fusionerede. Denne fusion blev grundlaget for det koncept og design, vi kender i dag.

Med en vision om at tilbyde kun-derne den kompromisløse oplevelse, har Lagkagehuset sidenhen udviklet sig til en større egentlig kæ-de af højkvalitetsbagerier, der tager udgangspunkt i det traditionelle håndværk.

Lagkagehuset befinder sig hovedsagligt på B-2-C-markedet, men når virksomheden i få tilfælde sæl-ger sine produkter til udvalgte supermarkeder, er der tale om B-2-B. Virksomheden har hovedsæde i København, og Peter Bruun er administrerende direktør.

Til dagligt beskæftiger virksomheden 436 medarbejdere, og siden 2008 har Lagkagehuset åbnet omkring 35 i Danmark. Størstedelen af butik-kerne er placeret i hovedstadsområdet, men virksomheden har dog i de seneste år ekspanderet nationalt.

Ved blandt andet at benytte vækststrategien markedsudvikling, har Lagkagehuset vokset sig stør-re, og er i øjeblikket den tredje største virksomhed i branchen målt på antal butikker.

Lagekagehuset har konkurrenter som fx Guldbageren og KonditorBager, der har henholdsvis 57 og 53 butikker i Danmark. Bager- og konditor branchen, som virksomheden befinder sig i, er dog præget af konkurrence fra dagligvarebutikkerne. Disse har udvidet sortimentet med brød og kager, hvilket har gjort konkurrencen i branchen endnu hårdere.

Lagkagehuset tilbyder ’den lille luksus i hverdagen’ og benytter en differentieret konkurrencestrategi. Virksomheden henvender sig til de kunder, der ønsker den gode oplevelse og som samtidig er villige til at betale for det.

Sammen med blandt andet konkurrenten Emmerys befinder Lagkagehuset sig i den øvre del af markedet, hvor prisklassen er en del over gennemsnittet.

Lagkagehuset havde i 2013 et resultat på ca. 13,6 mio. kroner mod ca. 10,3 mio. året før. I fremtiden ønsker Lagkagehuset blandt andet er markedsudvikle. Virksomheden ønsker at ekspandere yderligere både nationalt og internationalt, hvis chancen byder sig.

Få adgang til hele opgaven

Upload en opgave og få adgang til denne opgave

Hvor brugbar var denne opgave?

Klik på stjernerne for at bedømme opgaven!

Gennemsnitlig bedømmelse / 5. Antal anmeldelser

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!