Lagkagehuset | Afsætning | 10 i Karakter

Indholdsfortegnelse
Spørgsmålene bygger på materiale om Lagkagehuset samt jeres egen viden om virksomheden. I må gerne høre udvalgte videoer igen, men husk høretelefoner. I må gerne gå på systime og iTrojka | Trojka, hvor I kan finde figurer fra vores lærebøger.

Spørgsmål:
1. Analyser Lagkagehusets interne forhold
- Lagkagehusets værdikæde:
- Virksomhedens infrastruktur:
- Indgående logistik:
- Produktion:
- Udgående logistik:
- Markedsføring og salg:
- Service:
- Menneskelige ressourcer:
- Teknologiudvikling:
- Indkøb:
- Ansoffs vækststrategi:
- Målgruppe:
- De 4 P’er:
- Produkt:
- Pris:
- Promotion:
- Distribution:
- SWOT-analyse:
2. Udvælg en væsentlig udfordring for Lagkagehuset og diskuter mulige løsningsforslag i forbindelse med denne udfordring.

Uddrag
Virksomhedens infrastruktur:
Virksomheden blev grundlagt i 1990 af Ole og Steen. I dag er CEO for Lagkagehuset Jason Cotta.

Lagkagehuset er ejet af en privat kapital virksomhed ved navn FSN. Virksomheden er opdelt efter følgende funktioner: Supply Chain, Økonomi, Marketing, Social Media, Udlandet. Lagkagehuset fik i

Indgående logistik:
Virksomheden producerer deres produkter, kager og brød, i deres klynger i henholdsvis Fredericia, Viborg og København.

Yderligere produceres deres produkter også hos enkelte af deres større butikker. Bagerierne leverer de færdige produkter til deres butikker.

Vi bliver ikke oplyst omkring hvor Lagkagehuset modtager sine råvarer, men da mange af deres produkter indeholder mælk gær

mel osv. vil et kvalificeret gæt være at virksomheden har en aftale med en mejeriproducent, samt andre leverandøraftaler med producenter af mel og diverse andre råvarer.

De tre største bagerier, som er nævnt tidligere, er ansvarligt for at leverer produkter 3-4 gange dagligt til deres butikker.

Produktion:
I forhold til Lagkagehusets produktion, er der her taget udgangspunkt i Priorparken som er virksomhedens største fatalitet i Østdanmark og generelt Danmark.

Her afbages der ca. 27,5 millioner brød, kager og diverse andre ting om året i Priorparkens forskellige afdelinger.

Det er delt op således at der i Priorparken er et bageri til bagning af brød og rugbrød. Derudover er der et såkaldt wieneri hvor der produceres wienerbrød

og et konditori hvor konditorvarerne fremstilles og slutvis et pakkeri, hvor alle varer pakkes og distribueres ud på biler til de 50 plus butikker, som Priorparken servicerer.

Udgående logistik:
Som tidligere nævnt, så når Lagkagehusets produkter færdigproducerede og deres produkter distribueres direkte ud i butikkerne og dermed ud til kunderne.

Markedsføring og salg:
Lagkagehusets markedsføring foregår primært gennem deres sociale medier - herunder bygget op på strategien på et organisk og et betalt spor.

Det organiske spor forstås, hvordan de engagerer deres brugere og følgere i deres produkter, håndværk og brand generelt set.

Det betalte spor er her hvor virksomheden kommer ud med deres kommercielle budskaber – og forsøger at få brugerne til at foretage en holdning.

Igennem deres markedsføring forsøger Lagkagehuset at ramme bredt – da deres koncept beskrives som værende unikt, klassik og eksklusivt.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu