Indledning
Besvar nedenstående spørgsmål med udgangspunkt i kapitel 26. (Brug bogen alle svar kan findes i bogens kapitel 26) I skal lave jeres egne eksempler, når der står I skal komme med eksempler.
I skal besvare opgaverne individuelt og uploade besvarelsen i Lectio i dag kl. 15.30. Husk at skrive navn på besvarelsen.
Indholdsfortegnelse
1. Forklar begrebet envejskommunikation og giv to eksempler.
2. Forklar begrebet tovejskommunikation og giv to eksempler.
3. Definer begrebet reklame.
4. Forklar medieplanen: (tænk i, hvad der afgørende for en virksomheds valg af medie)
5. Forklar begrebet PR samt fordele og ulemper herved.
6. Hvilke kendetegn har PR i forhold til reklame (se figur 26.8 s. 583)
7. Forklar begrebet sponsorering samt fordele og ulemper herved.
8. Hvad er produkt placement? Giv to eksempler.
9. Definer begrebet sales promotion herunder
10. Forklar begrebet Direct marketing samt fordele og ulemper herved. Inddrag også begrebet permission Marketing.
11. Forklar begrebet personligt salg samt fordele og ulemper herved.
Uddrag
a. Målgruppens medievaner (herunder begreberne dækning, bruttodækning, nettodækning og dobbeltdækning) – giv konkrete eksempler målgruppens medievaner er vigtige at kende, således at virksomhed vælger de mest optimale medier i forhold til hvor målgruppen er.
Og derfor er virksomheden nødt til at kende til mediets dækning, som der findes: brutto dækning, nettodækning og dobbeltdækning