Købsadfærd på konsumentmarkedet | Noter

Indledning
Når man snakker om købsadfærd er det i forbindelse med kundernes handlemåde ved et køb. For virksomheden er det interessante om de kan forudse forbrugernes overvejelser

Indholdsfortegnelse
- Stimuli - de 4 p'er
- Omstændigheder i samfundet kan påvirke købsadfærden
- Organisme
- Respons
Behov
Købemotiver
- Funktionelle købemotiver
- Sociale købemotiver
Købstyper og købsadfærdstyper
Køberoller
Beslutningsprocessen
1) Problemerkendelse
2) Søgning efter informationer
3) Vurdering
4) Købsbeslutning
5) Efterkøbsadfærd
Andre købsadfærdsbegreber
- Opinionsleder

Uddrag
- Behov for tryghed og sikkerhed er at sikre der ingen farer/trusler er. Det kan både være at man har et job(løn), men det kan også være
at man har cykelhjelm, dørløse på osv. Bare at have tryghed i tilværelsen.

- Sociale behov er når man gerne vil bruge tid sammen med familie, venner og bekendte ved fx at tage på cafe, spille spil, øl osv.

- Egobehov menneskets har brug for respekt og anerkendelse. Fx anerkendelse i forhold til en indsats. Det kan også være en rosende kommentar eller anerkendelse i form af nyt tøj eller en ny mobil

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu