Kims | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Markedskarakteristik
Vækststrategier
Kommunikation og promotion

Uddrag
Kims A/S opererer på et marked bestående af kortvarige produkter indenfor fødevarer og beskrives som produkter af søde og salte snacks .

Deres målgruppe er på konsumentmarkedet og den deles primært op i to kernemålgrupper bestående af de unge og dernæst familier med børn.

Den unge målgruppe er ”Egocentrerede, grænsesøgende unge, der går efter intensitet og oplevelser. De ”snacker” relativt ofte. Denne gruppe spiser 80 % af alle chips’’ Dette udtaler adm. direktør Carsten Hänel.

Den anden målgruppe beskrives af adm. direktør Carsten Hänel således: ’’Den anden kernemålgruppe er familier med børn, der spiser chips ved hyggestunder, f.eks. fredag/lørdag aften”.

Overordnet er målgruppen bestående af personer der er mere kvalitets- end discountorienterede. Målgruppen skal tiltales med en smag af det danske køkken og en særlig smagsoplevelse

der gør prisen for en pose dyrere end private-label chipsprodukter, hvilket 29% af de danske forbrugere udgør i form af kvalitetsbevidste og livsnydere.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu