Kentaur | Virksomhedskarakteristik | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
Opgave 1
Lav en karakteristik af virksomheden Kentaur (inddrag mindst 3 bilag). Besvarelsen må maksimalt fylde 2400 anslag inklusiv mellemrum.

Opgave 2
Analysér Kentaurs anvendelse af parameteren produkt med fokus på bæredygtighed.

Opgave 3
Udvælg et af Kentaurs produkter og analysér købsadfærden for valgte produkt.
Købstype
- Købsprocessen
- Problemerkendelsen
- Produktspecifikation
- Leverandørsøgning
- Indhentning og analyse af tilbud
- Vurdering af tilbud og valg af leverandør
- Valg af ordre rutine og bekræftelse af ordre
- Kontrol af leverandør og leverance
Købscenter
- Brugerne:
- Informationsvogter:
- Influenter:
- Beslutningstager:
- Køber:
Konklusion

Opgave 4
Besvarelsen af opgave 4 må maksimalt fylde 2400 anslag inklusiv mellemrum.
- Diskuter følgende udsagn:
- Kentaurs vigtigste eksportmotiver risikospredning
- Bæredygtighed er et vigtigere konkurrenceparameter på B2C end på B2B-markedet

Opgave 5
Identificér væsentlige udfordringer for Kentaur. Diskutér mulige løsninger for den valgte udfordring.

Problemformulering
Kentaur er et aktieselskab og en produktionsvirksomhed, der bevæger sig på branchen indenfor produktion af erhvervsbeklædning til andre forskellige brancher.

Virksomheden har faktisk hovedkvarter her i Fredericia, hvor der lige pt er 70 ansatte. Virksomheden fokusere meget på CSR, hvilket gør de kan differentiere sig fra deres konkurrenter, men det er mange udbyder af lignende produkter, hvilket hentyder til at de befinder sig på red ocean, men deres nye bæredigtige produkter befinder sig på blue ocean.

De er markedsleder på det danske markede, og de bevæger sig også på det europæiske markede hvilket også gør dem til markedsudfordrer på det europæiske markede, da de er nogle af de stærkeste udbyder i EU.

Kentaur har nogle forskellige segmenter på b2b markedet og b2g, det er fx kokke, klinker, tjenere, og generelt arbejdstøj.

Virksomheden er på det industrielle markede og handler med det industrielle markede, og det offentlige område fx kommuner.

Virksomheden benytter sig af vækststrategierne markedspenetration og produktudvikling, eftersom de har etableret en stor del af deres nuværende markeds, og videreudviklet sig med fx deres bæredygtige produkter.

Virksomheden har ikke et særligt stort sortiment, det består af 5 forskellige produktgrupper. De har et meget dybt sortiment hvilket skyldes de har et stort antal af varianter i en af de 5 produkter grupper.

Virksomheden arbejder efter konceptet ”value for textile service”, hvilket vil sige virksomheden stræber efter optimering af produktion samtidigt med mere værdiskabelse.

Virksomheden har generelt kernekompetencer, som produktion nu med fokus på bæredygtighed.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu