Kampen om kosmetikmarkedet | 12 i karakter

Indholdsfortegnelse
Redegørelse - Det danske kosmetikmarked

Analyser konkurrencen på det danske kosmetikmarked.
- Konkurrencesituationen i branchen
- Nye indtrængere
- Leverandører
- Kunder
- Vurdering af branchens styrkeforhold

Analyser hvilke vækststrategier de ovennævnte virksomheder anvender på markedet.
- Matas:
- Normal:
- Luxplus:
- Boozt.com:
- Goodiebox:

Diskuter følgende udsagn:
- Da Matas købte kosmetikmærket Nilens Jord var der tale om horisontal integration.
- Matas følger konkurrencestrategien differentieringsfokus.

Identificér en væsentlig udfordring for en valgfri udbyder på kosmetikmarkedet. Diskuter mulige løsning(er) af den valgte udfordring.

Uddrag
Markedet for kosmetik omfatter produkter til personligpleje, såsom parfume, neglelak eller lignende produkter. Det danske kosmetikmarked har været i hastig vækst de seneste år.

Markedet er bestående af mange udbydere hvor konkurrencen er høj, hvilket gør at vi kan karakterisere det som red ocean.

Kosmetikmarkedet er i dag præget af mange forskellige aktører. I en lang række år sad den danske butikskæde Matas næsten monopol på det danske marked for salg af kosmetik, dog har markedet ændret sig markant de seneste år.

Især butikskæden Normal har vundet sig frem på markedet ved at sælge EU-importerede mærkevare bl.a. i kategorien kosmetik til billige priser.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu