Indledning
Kähler Keramik producerer deres egne varegrupper som indeholder produkter som vaser, kopper, fade og krukker.

De har tegnere og designere ansat til at designe deres produkter. Grundlæggeren af virksomheden er Herman Kähler, hvor han i 1839 opfandt en virksomhed der skulle lave deres eget keramik. I dag er det ejet af Frantz Longhi, som er en arkitekt.

Han overtog virksomheden efter deres konkurs i 2008, og er i gang med produktudvikling med designere og kunstnere fra forskellige lande som Spanien, Italien, Japan og Holland.

Indholdsfortegnelse
Introduktion
1. Marked
2. Segmentering
- Definition af markedet:
- Valg af segmenteringsvariable:
- Opdeling af markedet i segmenter:

Målgruppevalg
- Smok
- Positionering
- Udvikling af positioneringsstrategi:
- USP, ESP og ME-too:
- Positioneringskort:

3. Købsadfærden ved køb af en keramikvase

4. Diskuter følgende udsagn: Kähler benytter sig af den indirekte distributionsstrategi: Intensiv distribution

5. Identificér en væsentlig udfordring for Kähler. Diskuter mulige løsning(er) af den valgte udfordring.

Uddrag
S: Forholdsvis stort marked med plads til konkurrence, relativ stor omsætning og hård konkurrence oppe ved markedsleder og markedsudfordrerne. De har godt know-how og erfaring da de har været på markedet i lang tid.

M: Den måde de skaber kontakt til segmenter er gennem hjemmeside, nyhedsbreve, sociale medier som Instagram og Facebook, og gennem kundekontakt i deres butikker. De har også markedsføring gennem reklamer på TV’et

O: Deres omkostninger ved kommunikationsindsats er betalt markedsføring hovedsageligt. De er ikke begyndt på influencer delen endnu. De har omkostninger ved deres markedsføring i TV

K: De prøver at differentiere sig gennem deres egen produktion og design. De prøver at konkurrere ved at holde kvaliteten højt samt presse prisen i gulvet.

---

Kähler Keramiks kunder har fælles købsadfærd nemlig Kompleks købsadfærd da købet af produktet ikke er noget regelmæssig - eller vanekøb.

Købet af produkterne er et overvejelseskøb, da de skal have god tid til at spare penge sammen til produktet samt så skal de lave deres overvejelser inden købet.

Alle faser i købsprocessen gennemløbes, både problemerkendelsen hvor de finder ud af at de mangler noget til deres køkken, stue, værelse osv.

Derefter søger de efter informationer, og vurdere de forskellige produkter. Anden sidst laver de købsbeslutningen, altså om de har tænkt sig at købe produktet, og til sidst laver de efterkøbsadfærd hvor de fortæller videre til venner og familie.

Ud fra Maslows Behovspyramide vil jeg vurdere at deres kunder har egobehov, da de køber fordi de har brug for respekt og anerkendelse.

De vil gerne have deres gæster spotter vaserne og kommentere på dem. Det er desuden både et snob ( At købe anderledes ) og et bandwagon ( At købe som andre )

da mange bliver påvirket af efter købsadfærden og vælger efterhånden at købe som andre. Men mange køber også de her produkter for at skille sig ud fra mængden.