Kähler | Afsætningsopgave | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Definer det marked, som Kähler befinder sig på. Segmenter markedet og fastlæg Kählers målgruppe
Analyser købsadfærden ved køb af en keramikvase.
Diskuter Kählers marketingmix.
- Produkt:
- Pris:
- Distribution:
- Promotion:
Identificer én væsentlig udfordring for Kähler. Diskuter mulige løsninger af den valgte udfordring.

Uddrag
Jeg vil vurdere Kähler til, at befinde sig på det heterogene marked, da deres produkter ikke er homogene / ens, sammenlignet med andre lignende produkter.

Det betyder også, at Kählers kunder har en præference, når de vælger at handle hos dem. Hvis man tager et kig på de sociale købemotiver

kan kunder f.eks være præget af veblen-effekten, som betyder at kunden anskaffer sig et produkt for, at kunne vise “økonomisk overlegenhed”.

Med veblen-effekten er der altså tale om kunder, der køber dyre og eksklusive produkter, udelukkende for at vise deres økonomiske råderum, og derigennem fiske efter en vis prestige / status.

Et andet socialt købemotiv kunder kunne følge, kunne være bandwagon-effekten, bandwagon-effekten er et mindre funktionelt købemotiv

som omhandler kunders tendenser ift., at skulle efterligne hinanden og derved købe de samme produkter.

Da Kähler findes i en stor del af danske hjem, er det meget muligt at mange kunder bliver præget af bandwagon-effekten.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu