Kähler | Afsætnings aflevering

Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik
Analyser virksomhedens omverden
Den afhængige omverden
Den uafhængige omverden
Diskuter Kahlers konkurrence- og vækststrategier
Vurder Kählers fremtid

Uddrag
I 1839 åbnede Herman J. Kähler et keramikværksted i Næstved. I 1875 overtog sønnen Herman A. Kähler værkstedet og Kähler-familien samarbejdede efter med en række forskellige kunstnere.

Kählers blev meget hurtigt anerkendt både i Danmark men også internationalt. Kählerfamilien mi-stede styringen over virksomheden i 1974. Derfor har virksomheden, Kähler, siden været ejet af forskellige selskaber.

I 2008 gik virksomheden faktisk helt konkurs. Kähler blev overtaget af Frantz Longhi. De sælger keramikprodukter som f.eks. vaser, lysestager, krus og meget mere. Priserne lig-ger alt mellem 100,- kr. til 5.000,- kr. så der er produkter til alle.

Priser alle kan være med på. Pro-duktionen af Kählers produkter finder sted forskellige steder i Portugal. Kähler forhandler i dag deres produkter i 25 lande, samt at virksomhedens produkter kan købes via deres hjemmeside onli-ne. Kähler er i dag blevet meget stort. Noget nogle måske ikke havde regnet med efter 2008.

---

Kunder: Deres kunder går meget op i stilrent design. Kählers kunder er oftest kvinder da det ofte er kvinderne der går op i sådan noget, plus det er dem der 9/10 gange styre pynten derhjemme.

Prisen Kähler tager for deres produkter er højere end mange andre sælgere ind for samme branche. Køberen er klar over at det er en eksklusiv vare men mange mener de får meget mere for pengene end hos andre mærker.

Kähler er rigtig meget afhængige af deres købere, altså kunder, da det jo er dem de tjener penge på. Så derfor handler det om at i de butikker Kähler har deres produkter, skal medarbejderne også give den bedste service. Så køberne selvfølgelig får den gode oplevelse der høre med Kählers produkter.

Konkurrenter: Royal Copenhagen er Kählers største konkurrent, da begge sælger nogenlunde samme eksklusive produkter. Men Kähler har været kloge. Det de gør er at de sælger deres varer lidt billigere end Royal Copenhagen gør.

Så vil mange hellere købe Kähler end de f.eks. vil købe Royal Copenhagen. Når man f.eks. går ned i byen, ser man også altid de to mærker ved siden af hinan-den. Royal Copenhagen er deres største konkurrent.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu