Kähler keramik | Afsætning

Indholdsfortegnelse
Indledning:
Præsentation af Kahler:
Købsadfærden
Målgruppe:
Marketingmix
Canvas-modellen

Uddrag
Kähler er en virksomhed som hele tiden producerer flere varer. Når de har så mange kunder som de har, der samler på Kählers kollektion kan de udvide deres sortiment ved bare at lave ændringer på deres produkters design. Ved de små ændringer vil kunderne købe de nye produkter. Det kan være at de nye designs falder i smag hos mange flere.
Målgruppe:

Vi vurderer at, målgruppen formentligt er bestående af 25-50 årige kvinder, single eller gift, ikke så mange børn. Primært europæere.

Kvinder er mere til nips ting, og går mere op i mærket bag deres “pynteting”, vi vurderer målgruppen ikke har mange børn, fordi Kahler produkter ikke er det nemmeste at erstatte pga prisklassen (her ment de store vaser). Vi vurdere det er europære fordi det er dem der har lettest adgang til Kahlers produkter, og fordi europæere går mere op i stil end f.eks. Arabere gør. Ift. Minerva modellen vil vi placerer segmentet som en blanding af det blå og det grønne - altså det moderne, materialistiske segment og det materialistiske, idealistiske segment.Ifølge Gallups kompaset vil vi vurderer at Kahlers kunder er de moderne individorienterede.
Marketingmix
Kähler er langvarige produkter og altså ikke noget man anvender og smider ud ligesom fødevarer.

Det er Udvalgsvarer fordi det ikke er noget man bare lige går ud og køber og så er det samtidig noget man har brug for at overveje inden man køber den.
Kähler har en godt beskyttet emballage og dækker som den skal. Den kommer i en papkasse og så er selve produktet beskyttet med bobleplast. Når man modtager produktet får man samtidig også en slags “brugsanvisning” til hvordan man passer på produktet og holder det rent.

Det er imagemæssigt kvalitet. Når man køber produktet, er det også til en hvis grad brandets image man køber keramikken for. Man vil fx heller vise Kähler frem i stedet for en vase som bare er fra Ikea. ‘

Ift. service er der brudgaranti på stel(Kopper, tallerkner og morgenmadsskåle) op til et år efter købsdato. Man kan dermed få et tilsvarende produkt hvis man indleverer et garantibevis og en kvittering. Brudgarantien gælder dog kun privatpersoner og alt efter hvordan bruddet er forkommet i keramikken.

Få adgang til hele opgaven