Juuce | Afsætning Opgave

Juuce er en dansk hårplejeserie uden parabener og sulfater, som er udviklet i samarbejde med professionelle frisører. Juuce serien er designet til alle hårtyper, uanset om det er farvet hår, tykt eller tyndt hår. Juuce serien består af kun de bedste hårprodukter: Shampoo, conditioner, hårkur, styling samt produkter til hovedbundsproblemer. Juuce er produceret i økonomivenlige salonstørrelser og giver fantastiske resultater.  Juuce forhandles eksklusivt hos udvalgte saloner i Danmark

Problemformulering
Vi har valgt at lave en problemstilling der hedder, “vi vil undersøge markedet indenfor hårprodukter, da vi ser det som en problematik at ny moderne mennesker har tendens til ikke at bruge shampoo, hvilket er en faktor som kan ødelægge deres forretning”. Grundlaget for denne problemformulering er, at vi lever i et ekstremt moderne samfund, hvor det at “følge med på moden”, er noget mange unge mennesker gør. Vi unge bliver nemlig påvirket utrolig meget gennem de sociale medier, hvor der tit kommer en masse trends frem.

For mindre end 2 år siden kom det nye bud på, at få et sundt og lækkert hår ved at droppe shampoo. Dette ville klart gå ind og påvirke shampoo marked negativt, og derfor synes vi det kunne være spændende, at undersøge hvorvidt muligheden for at droppe shampooen kan ske.

Indholdsfortegnelse
Præsentation af virksomheden………………………………………………………………………1
Problemformulering…………………………………………………………………………………1
PEST-analyse………………………………………………………………………………………..2
SWOT-analyse………………………………………………………………………………………3
Kvantitativ undersøgelse………………………………………………………………………..…3-4
Konklusion…………………………………………………………………………………………...4
Kildeliste……………………………………………………………………………………………..6

Uddrag
I den følgende opgave vil vi analysere virksomheden Juuce. Juuce er en virksomhed som producerer hårpleje og stylingprodukter. Virksomheden blev etableret 90’erne sammen med deres hovedleverandører Coss. Coss er landsdækkende leverandører for alt der behøves, til at drive en professionel frisørsalon.

Juuce har en tendens til at være et eksklusivt mærke, men dog uden at være helt høje priser. Deres produkter ligger til omkring de 200 kr. pr. stk. Dog nyder de stort af at sælge ud i par, hvilket også har en eksklusiv effekt på deres virksomhed.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu