Joe & The Juice | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1. Karakteriserer målgruppen
2. Gallups Kompas
3. Målgruppeprofil
4. Analyser købsadfærd SOR (kun O)
- Behov:
- Købemotiver:
- Købstyper:
- Køberoller:
- Beslutningsprocessen:
5. Vurder målgruppestrategier

Uddrag
Målgruppen for Joe & the juice er primært unge. De skriver i en artikel fra alt.dk, “Det tydelige fællesskab

den høje musik og de kække kommentarer, som man møder i de mange Joe & The Juice-butikker, er da heller ikke rene tilfældigheder.

Det er en helt bevidst strategi” - og skriver lige efter det “For os er det vigtigt at understrege, at det ikke kun er et job. Jeg tror, vi er ved at skabe verdens største og fedeste ungdomskultur.

Det er mere end et arbejde, det er en livsstil.” Her beskriver Joe & the juice rigtig godt deres målgruppe. Vi bliver opmærksomme på, at det er primært unge.

Bopælsområde: Bopæl har helt sikkert noget at sige. Joe & the juice har 68 cafeer, heraf ligger stort set alle butikkerne i storbyer.

Joe & the juice er nok ikke det man tænker mest på at få, hvis man bor langt fra en af deres cafeer - dermed har bopælsområde meget at sige.

Alder: Som nævnt før er Joe & the juice målgruppe de unge mennesker - men dette er ikke ensbetydende med, at der ikke kan være ældre mennesker der kommer forbi.

Hvis en et par ældre mennesker er ude efter en kop kaffe, kan de ligeså godt ende op der, som ethvert andet sted med kaffe. Derfor har alder ikke som sådan den store betydning.

---

Behov: Måden som Joe & the juice kan bruge organisme, er ved at kigge på forbrugernes blackbox. Det kan være ved at kigge på hvad forbrugerne har brug for, eller hvad der bliver solgt mest af.

Ved købet af, f.eks. kop kaffe og en kage på Joe & the juice, op når køberen et behov. Dette behov kan både være socialt, eller det her behov ved at være afhængig af koffein som er i kaffe.

Det sociale kan være når f.eks. en flok veninder tager på Joe & the juice, og de synes det er et hyggeligt sted - og de samtidig møder nye mennesker.

Købemotiver: De to købemotiver, funktionelt og socialt, kan begge optræde ved en Joe & the juice cafe. Hvis vi tager Hr. Jørgensen som kommer fra indre København som eksempel.

Hver morgen inden han tager på arbejde, går han forbi Joe & the juice og får hans morgenkaffe.

Han er fri for selv, at lave hans kaffe og det er med til at sparke hans dag i gang - det er det funktionelle. Senere samme dag, har han en aftale med 3 gymnasievenner

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu