Joe & The Juice | Afsætning

Indholdsfortegnelse
1. Redegør kort for det danske café- og barmarked. Inddrag tabel 1.

2. Analyser hvorledes Joe & The Juice ønsker at positionere sig på det danske café- og barmarked

3. Analyser Joe & The Juices brug af produktparameteren. Inddrag de 7 P'er.
De syv p´er/marketingmix og parametermix
- Price:
- Product:
- Promotion:
- Place:
- People:
- Physical evidence:
- Processer:
- Målgruppe:
- Strategi:

Uddrag
I Danmark er der omkring 3.000 cafeer og barer, og antallet er steget meget i de senere år. Ud af de 3.000 cafeer og barer er størstedelen drevet som selvstændige virksomheder.

Baresso Coffee var tidligere den førende kæde i branchen, men de senere år er kæden blevet omdannet til kæden Espresso House

hvilket har kostet virksomheden dyrt og medført et stort tab af markedsandele. I dag er Joe & The Juice markedsleder på marked

og havde i 2019 en markedsandel på 30%. Efterfølgende kommer The Old Irish Pub med en markedsandel i 2019 på 22,9%. Derudover er de vigtigste spiller på marked Cafe Vivaldi, Riccos Kaffebar og Starbucks.

Når man kigger på branchen cafeer og barer, er det en meget bred vifte, da mange af kæderne ikke er endelig konkurrenter til hinanden.

---

Joe & The Juice er en restaurantionskæde, der sælger forskellige slags frugt- og grønsagsjuice, smoothies, kaffe og sandwichs.

Kæden er blandt andet kendt for deres høje musik og flotte mandepersonale. Kæden har over 300 juicebarer i hele verden, hvoraf 60 af dem er placeret i Danmark.

De resterende juicebarer ligger i Norge, Sverige, Island, Storbritannien, Frankrig, Australien, Sydkorea og USA. Virksomheden blev grundlagt i 2002 af Kasper Basse.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu