Joe & Juice & cafe- og barmarkedet | Afsætning

Indholdsfortegnelse
1. Redegør kort cafe- og barmarkedet.
2. Analyser, hvorledes Joe & The Juice ønsker at positionere sig på det danske café- og restaurantmarked.
3. Analyser Joe & The Juices brug af produktparameteret.
4. Diskuter følgende udsagn
- Joe & The Juice er markedsfølger på det danske cafe- og barmarked.
- Ulempen for Joe & The Juice ved at benytte sig af franschisetagere er, at kæden ikke har kontrol over markedsføringen.
5. Identificer en væsentlig udfordring for Joe & The Juice. Diskuter mulige løsninger for den valgte udfordring.

Uddrag
Den første juicebar åbnede tilbage i 2002. Kæden bestod i år 2019 af 285 juicebarer spredt over hele verden. I Danmark er der 68 cafeer. De fleste af caféerne befinder sig i de større byer i Danmark. Det er byer som Aarhus, København, Randers og Herning. Butikkerne befinder sig hovedsageligt i gågader og storcentre, hvor mange mennesker færdes.

Der er internationalt caféer i Storbritannien, Norge, Island, Sverige og Frankrig. Udover dette er virksomheden på vej ind på det amerikanske marked, hvor der er åbnet juicebarer i Florida og i New York. Introduktionen er gået godt i Norge og Sverige, dog har det været sværere at trænge ind på det britiske marked, og virksomheden har også valgt at trække sig ud af Tyskland.

Promotion:
Virksomheden benytter sig kun af online promotion, og dermed ikke traditionel reklame. Joe & The Juice reklamerer via sociale medier såsom Facebook og Instagram. Her reklamerer de for deres egne produkter og deres nylancerede app, hvor man kan bestille deres produkter to-go.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu