Joe and the juice | Virksomhedsanalyse | 12 i karakter

Indledning
Joe And The Juice er en dansk juicebar-kæde, der i 2002 åbnede sin første butik i København, efter det har kæden vokset sig større og større, hvor der i dag næsten findes 300 butikker fordelt i 77 lande.

Grundlæggeren bag den berømte juicebar er Kaspar Basse. Hans tanker med denne ide var af skabe en bedre syn på sundhed.

Kaspar Basse fik ideen til juicebaren efter flere år som eliteudøver på det danske karatelandshold, som indebar strikse kostplaner og stort fokus på sundhed og ernæring

og som man kan se når man træder ind i en af Joe And The Juice-butikkerne, hænger der store menukortskilte på væggene hvor der er informationer omkring de forskellige smage og slags men også kalorie indhold i de forskellige varianter.

Uddrag
Joe And The Juice har mange konkurrenter eftersom de er en butik med et stort sortiment, der kan både købes forskellige slags af henholdsvis juice, smoothies, kaffe, sandwichs, salater, kager, chokolade og morgenmad.

Konkurrenter til Joe and The juice kan eks være restauranter eller caféer hvor der kan købes sanwiches, salater eller kage

men det kunne også være konkurrenter som andre kaffebare så som Espresso House eller Starbucks eller sågar en lille kaffeknallert der kan stå på de forskellige gadehjørner.

Dog er der stadig en hel del ting Joe And The Juice skiller sig ud fra alle sine konkurrenter. Joe And The Juice ligger enormt meget fokus på deres friskhed, og sundhed, og at det som sagt ikke er en hvilken som helst juicebar

men et sted hvor man kan komme hen og få en god oplevelse og et smil med på vejen. Deres fokus på den høje kvalitet på deres produkter smitter tydeligt af på deres målgruppe.

Forbruger til Joe And The Juice er sundheds og kvalitets bedstevist, med en relativ høj indkomst.

Ofte kan det være travle forretningsfolk eller sportsfolk som fokusere meget på en sundlivstil men ikke selv har tid til at lave en frokost hjemme fra og de vælger at tage Joe And The Juice som en hurtig nemt og sund takeaway.

Joe and the juice vælger at fokusere så meget på kvaliteten at prisen kommer til at ligge i den dyre ende.

Cafe’ og kaffebarbranchen er stigene og det er derfor nemt for nye indtrængere. Det er dog stadig tydeligt at Joe And The Juice er markedsleder med en markedsandel i 2018 på 27,% lige over The Old Irish Pub med en markedsandel på 17,5% i 2018.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu