Joe And the juice | Tværgående aflevering I afsætning

Indholdsfortegnelse
1. Redegør kort for det danske café- og barmarked. Inddrag tabel 1.
2. Udarbejd en virksomhedskarakteristik af Joe & The Juice, herunder inddragelse af BMC.
3. Vurder Joe & The Juice's fremtidige situation med udgangspunkt i en SWOT-opstilling.

Uddrag
På tabellen til højre kan vi se, at Joe & The Juice har den største markedsandel på 30% i år 2019. Siden 2017 har kæden haft en stigende udvikling, modsat deres største konkurrent i 2016 og 2017 - Baresso Coffee.

I 2016 havde Baresso et udgangspunkt på næsten 30%, og havde den andenstørste markedsandel. I løbet af tre år er udviklingen faldet markant, og i 2019 ligger markedsandelen på 5,1%.

---

Joe & The Juice er en dansk virksomhed, som blev etableret af den danske erhvervsmand Kaspar Basse i 2002.

Detailvirksomheden tilbyder juice, sandwich, shots og kaffe, og i dag er det en butikskæde på omkring 155 butikker, som er spredt over 10 lande.

Kasper Basse var elitesportsudøver og konceptet med kaffe- og juicekæden var at sprede ideen om den sunde livsstil, og han havde ønsket om friske og sunde drikkevarer.

Joe & The Juice er et aktieselskab, og befinder sig på B2C markedet. Det er en servicevirksomhed, da de producerer deres eget mad og dermed yder en service overfor deres kunder.

Deres målgruppe er unge i et aldersspænd på 15-25 år. Dette kommer klart til udtryk, ved at deres kanaler, primært er de sociale medier (herunder facebook og instagram)

samt valg af interiør og indretning i caféerne. Virksomheden deltager indimellem også til events - naturligvis henvendt til målgruppen.

Virksomhedens nøgleaktiviteter er, at de har meget fokus på at deres produkter og service er i høj kvalitet, og de vil gerne tilbyde lækkert og sund mad, produceret i et højt tempo.

Sunde og friske råvarer er et af de vigtigste ressourcer hos Joe & The juice. Herunder kommer også virksomhedens blendere, kaffemaskine og deres sandwich-maker samt de dygtige medarbejdernes arbejdskraft.

Der lægges stor vægt på medarbejderne, da de bliver gjort til centrum på arbejdspladsen, og dette resulterer i en god stemning og en god atmosfære på cafeerne.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu