Joe and The Juice | Analyse

Indholdsfortegnelse
1. Redegør kort for det danske café- og barmarked. Inddrag tabel 1.

2. Analyser hvorledes Joe & The Juice ønsker at positionere sig på det danske café- og barmarked.

3. Analyser Joe & The Juices brug af produktparameteren. Inddrag de 7 P'er.
- Price:
- Product:
- Promotion:
- Place:
- Physical evidence:
- Processer:
- Målgruppe:
- Strategi:

Uddrag
I Danmark er der omkring 3.000 cafeer og barer, og antallet er steget meget i de senere år. Ud af de 3.000 cafeer og barer er størstedelen drevet som selvstændige virksomheder.

Baresso Coffee var tidligere den førende kæde i branchen, men de senere år er kæden blevet omdannet til kæden Espresso House, hvilket har kostet virksomheden dyrt og medført et stort tab af markedsandele.

I dag er Joe & The Juice markedsleder på marked, og havde i 2019 en markedsandel på 30%. Efterfølgende kommer The Old Irish Pub med en markedsandel i 2019 på 22,9%.

Derudover er de vigtigste spiller på marked Cafe Vivaldi, Riccos Kaffebar og Starbucks. Når man kigger på branchen cafeer og barer, er det en meget bred vifte, da mange af kæderne ikke er endelig konkurrenter til hinanden.

F.eks. The Old Irish Pub og Starbucks er to vidt forskellige kæder, og har helt forskellige visioner og mål.

---

Joe & The Juice er en restaurantionskæde, der sælger forskellige slags frugt- og grønsagsjuice, smoothies, kaffe og sandwichs. Kæden er blandt andet kendt for deres høje musik og flotte mandepersonale.

Kæden har over 300 juicebarer i hele verden, hvoraf 60 af dem er placeret i Danmark. De resterende juicebarer ligger i Norge, Sverige, Island, Storbritannien, Frankrig, Australien, Sydkorea og USA.

Virksomheden blev grundlagt i 2002 af Kasper Basse. Kasper Basse var karatekæmper og var på det danske karatelandshold, hvor han havde stort fokus på sundhed og ernæring.

Han fik derfor ideen om at starte sin egen juice bar ”Joe & The Juice”. Hans mål med at starte virksomheden var at skabe en succesfuld kæde, der kunne måle sig med den amerikanske kaffebar ”Starbucks” med henblik på god stemning i butikkerne og med glade kunder.

Når man kigger på Joe & the Juices ønske om, hvordan de vil positionere sig på det danske cafe- og barmarked, kan man bl.a. kigge på deres brandidentitet.

Joe & the Juices brandidentitet er nemlig deres sunde og friske produkter af høj kvalitet. Joe & the Juice fokuserer nemlig meget på sundhed og oplyser altid, hvor mange kalorier deres produkter indeholder.

Virksomheden ønsker at fremstå som et sundt alternativ, som både skal smage lækkert og indeholde gode råvarer, og samtidig kan nydes enten i deres juicebarer eller to go.

Når man snakker om positionering kigger man meget på begrebet top-of-mind, hvilket udtrykker den “plads” et mærke har i forbrugernes bevidsthed.

F.eks. når der nævnes juice eller smoothies, tror vi, at størstedelen af forbrugerne vil tænke på Joe & the Juice, idet de har et helt unikt produkt, som ikke findes ret mange andre steder i Danmark.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu