Joe and The Juice | Analyse

Indledning
Joe and the juice er en dansk virksomhed, som er en café, hvor de primært sælger juice, kaffe, shakes og sandwich. Virksomheden blev stiftet i 2002 af Kasper Basse.

Deres hovedkvarter er placeret i Danmark i København. Joe and The Juice er mest en servicevirksomhed, da de giver en service til kunden

hvor kunden kommer ind og nyder deres produkt i høj musik og god stemning, hvor medarbejderne udstråler af overskud og prøver at lave det til en oplevelse at besøge virksomheden.

Joe and The juice er samtidigt også en produktionsvirksomhed, da de selv producerer deres juice.

Joe and The juice er et aktieselskab, som betyder at man mindst skal indskyde 500.000kr ved stiftelsen af virksomheden.

Indholdsfortegnelse
1. Analyser de forhold i Joe & The Juice's omverden, der påvirker virksomhedens udvikling.
- Uafhængig omverden:
- Politik og lovgivning:
- Økonomi:
- Kultur:
- Demografi:
- Miljø:
- Massemedier:
- Internationalt miljø:
- Konklusion på den uafhængige omverden:
- Afhængig omverden:
- Kunder:
- Konkurrenter:
- Leverandører:
- Konklusion på den afhængige omverden:

2. Analyser Joe & The Juice's konkurrenceforhold i Danmark og diskutere hvordan kan Joe & The Juice klar sig på det dansk marked
- Konkurrencetragtmodellen:
- Mærkekonkurrence:
- Produkttypekonkurrence:
- Generisk konkurrence:
- Budgetkonkurrence:
- Konklusion på Konkurrencetragtmodellen:
- De konkurrencemæssige positioner (danske bar- og Cafémarked):
- Markedsleder:
- Markedsudfordrer:
- Markedsfølger:
- Markedsnicher:
- Konklusion på de konkurrencemæssige positioner:
- Konkurrenceformer:
- Porter´s Five Forces Analysis:
- Threat of new entry:
- Supplier power:
- Competitive Rivalry:
- Buyer Power:
- Threat of substitution:
- Konklusion over Porter´s Five Forces Analysis:
- Diskuter hvordan virksomheden kan klare sig på det danske marked.

3. Foretag en segmentering af Joe & The Juice’s målgrupper og foretag et målgruppevalg i Denmark. Analyser kunders købsadfærd inddrag teorimodeller
- Segmentering:
- SMUK-Modellen:
- Størrelse:
- Mulighed for kontakt:
- Udgifter til kontakt:
- Konkurrence om segment:
- Konklusion på SMUK-Modellen:
- Minerva-modellen:
- Købsadfærd:
- SOR-modellen:
- Stimuli:
- Organisme:
- Respons:
- Maslows behovspyramide:
- Sociale behov:
- Fysiologiske behov:
- Konklusion på Maslows behovspyramide:
- Købemotiv, købstyper og købsadfærdstyper:

4. Vurdere Joe & The Juice marketingmix i relation til målgruppen og diskutere Joe & The Juice’s strategiske muligheder.
- Produkt:
- Kvalitet:
- Emballage:
- Sortiment:
- Service:
- Mærke:
- Branding:
- Produktlivsforløb (PLC modellen):
- Price:
- Pris-strategi:
- Priselasticitet:
- Pris på nye produkter:
- Prisdifferentiering:
- Prisfastsættelsesmetoder:
- Konklusion på Price og Product:
- Push- og pullstrategien:
- Vurder deres relation til målgruppen.
- Diskuter Joe & The Juice’s strategiske muligheder.

Kildeliste:

Uddrag
Joe and The Juice er en smule luksus orienteret. Da de sælger ny produceret juice samt de bruger friske økologiske råvarer. Dette gør at en juice kommer til at koste en smule ekstra.

Man betaler også for oplevelsen. Hvilket gør, at man som forbruger er nødt til at have en vis indkomst. Med en højere indkomst bliver det mere naturligt for forbrugeren at bruge penge på Cafébesøg.

I Danmark har mange unge en del penge at disponere over. Flere unge har fritidsjobs og dermed flere penge de kan bruge på Cafébesøg osv.

Dette er meget positivt for Joe and The Juice, da deres målgruppe har råd til at bruge lidt ekstra på en juice, kaffe eller lign.

Dette har gjort at Joe and The juice ikke har haft en så begrænset målgruppe i Danmark forhold til økonomiske forhold.

Dette begrænser målgruppen mere i andre lande, hvor de unge ikke har nær så mange penge.

Da uddannelse koster mange penge i andre lande, samt SU ikke er eksisterende i lande som USA, Storbritannien og mange andre.

---

Medierne har en del indflydelse på deres omsætning, da de får en del kunder via medierne. De markedsfører blandt andet gennem medierne, da deres målgruppe er i en aldersgruppe som bruger sociale medier en del.

De markedsfører blandt andet på instagram, hvor de poster billeder af deres drikke og mad. Disse medier kan dog også have en negativ effekt på virksomheden. Da virksomheden kan blive omtalt grimt over de diverse medier.

Hvilket virksomheden kan miste en del kunder på. Joe and The juice har været ude for en shitstorm.

En kvinde på Facebook havde efter et besøg hos Joe and The Juice med sine døtre skrevet et opslag på Facebook.

Om hvordan medarbejderne højt havde talt om deres sexhistorier. Dette blev delt mange gange, og blev meget hurtigt til en shitstorm.

Denne shitstorm påvirkede virksomheden negativt, da den fik nogle kunder til at vælge et andet alternativ.

Deres navne på nogle af produkterne har også været i mange mediers søgelys. Da navnene ikke var i en overensstemmelse med de gældende EU-regler.

Virksomheden har dermed brugt et større beløb på at registrere produktnavnene for at beskytte sig mod efterligninger.

Dette er effektivt for at skabe noget unikt ved virksomheden, det hjælper med at gøre caféen anderledes, da navnene er anderledes.

Det hjælper med at få opmærksomheden fra de unge, og ”beholde” de unges interesse hos virksomheden.


---

Ud fra mine modeller kan jeg konkludere, at de klarer sig godt på det danske marked. Dette kan være fordi det er et heterogent marked, da de har plads til at være forskellige.

Branchen er meget bred, da de forskellige virksomheder ikke minder så meget om hinanden. De sælger ikke samme produkter, og har forskellige koncepter.

Der er mange virksomheder inden for samme branche som Joe and The Juice, men ingen stor konkurrence inden for deres specifikke område

hvilket er deres specialisering inden for frisk økologisk selvproduceret juice og på samme tid oplevelsen i at besøge virksomheden.

Dette gør at det er en meget unik markedsleder. Dette kan man også se på markedsfølgerne, som ikke har det samme koncept som markedslederen.

Virksomheden kan klare sig rigtigt godt på det danske marked, da de er unikke og specielle. De passer til det som er ”in” lige for tiden.

At man skal være klimavenlig og miljøvenlig. Der er ingen stor konkurrence inden for deres specifikke område

hvilket er deres specialisering inden for frisk økologisk selvproduceret juice og på samme tid oplevelsen i at besøge virksomheden. Dette gør at de kan klare sig godt på det danske marked.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu