Joe and the juice | Analyse

Indholdsfortegnelse
1. Redegør kort for det danske café- og barmarked.
2. Analyser hvorledes Joe & The Juice ønsker at positionere sig på det danske café- og barmarked.
3. Analyser Joe & The Juices brug af produktparameteret. Inddrag de 7 P’er
- Product:
- Price:
- Place:
- Promotion:
- Physical evidence:
- Staff:
Backupsystem:
Kunder:
- Proces:

4. Diskuter følgende udsagn:
1. Joe & The Juice er markedsfølger på det danske café- og barmarked.

- Ulempen for Joe & The Juice ved at benytte sig af franchisetagere er, at kæden ikke har kontrol over markedsføringen

Kilder:

Uddrag
1. Redegør kort for det danske café- og barmarked.
- Joe & The Juice blev grundlagt af Kaspar Basse i 2002, da den første kaffebar åbnede i København.

Joe & The Juice sælger kaffe, juice og sandwich. Derfor er virksomheden en del af cafe- og cateringbranchen. Cafe- og barmarkedet i Danmark består af mange små virksomheder.

I Danmark er der cirka 3.000 caféer og barer, og dette antal er steget de seneste år. Derudover udvikler madleveringsindustrien sig, og mange caféer tager markedsandele fra restauranter.

- På tabellen kan man se at Joe & the juice ligger i toppen med den højeste markedsandel på 30.0% i året 2019.

Fra 2017 til 2018 har Joe & the juice haft en markant stigning i markedsandelen i Danmark på 2,8. De har dog haft et fald markedsandel i året fra 2016 til 2017 på 1,6 men det fik de hurtigt rettede op på.

Dette kan skyldes at kæden har været kritiseret i pressen for at forskelsbehandle pga. køn, da det næsten udelukkende er mænd, som er ansat som juicere.

2. Analyser hvorledes Joe & The Juice ønsker at positionere sig på det danske café- og barmarked.

- Joe & The Juice indtager førstepladsen. Det er normalt den første kædebutik, som de fleste tænker på, når de taler om en juicebar.

Deres kædebutikker tilhører kategorien oplevelsesøkonomi, så deres produkter skaber værdi hos kunderne og adskiller dem fra konkurrenter. Joe & The Juice ønsker at differentiere sig selv og indtage en høj position på markedet.

De nåede dette mål i et vist omfang, fordi de er blevet markedsledende i de seneste år. De har et godt image, hvilket gavner deres forretning. Joe & The Juice har et unikt salgsforslag.

De får det gennem deres cafe og deres produkter. Deres cafe er præget af fremragende personale og høj musik. At besøge deres cafe er en unik oplevelse, ingen anden cafe kan være som Joe & The Juices.

Deres produkter er af høj kvalitet, og ingredienserne er friske og lækre. Det er svært for konkurrenter at kopiere deres koncept, for det bliver hurtigt en efterligning.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu