Joe and the Juice | Analyse

Indholdsfortegnelse
1. Redegør kort for det danske café- og barmarked. Inddrag tabel 1. (Maks 2400 anslag)

2. Analyser Joe & The Juices brug af produktparameteret. Inddrag de 7 P'er.

3. Identificér en væsentlig udfordring for Joe & The Juice på det danske café- og barmarked. Diskuter mulige løsning(er) af den valgte udfordring.

Uddrag
1. Redegør kort for det danske café- og barmarked. Inddrag tabel 1. (Maks 2400 anslag)
På den danske café – og barmarked er der mange juice/smoothie bar, cafeer og barer.

Der er omkring 3000 cafeer og barer placeret rundt i Danmark, og dette er steget de seneste par år. Eftersom der er mange udbydere på det danske café- og barmarked, er der tale om red ocean strategi.

Det er meget mere udbredt at man tager på cafeer fremfor restauranter, derfor tager flere cafeer markedsandel fra restauranter.

Det er blevet en trend at gå på cafeer, især pænt indrettet cafeer er et hit blandt unge, da de kan lægge billeder på Instagram, derfor er det vigtigt for cafeer, at de er ”instaværdige”.

Her har cafeer og barer mulighed for at promovere sig gratis, hvis kunden tagger dem på deres billeder de ligger på.

Der vises i tabellen nedenfor, at Joe and the Juice har den største markedsandel på 30% i 2019. I de tidligere år har Baresso Coffee lagt lige bag ved Joe and the Juice, men i 2018 oplevede de nedgang, og er nu ikke længere en trussel for Joe and the Juice.

Nu er det mere The Old Irish Pub og Café Vivaldi som er en større trussel ift. markedsandel for Joe and the Juice.

På det danske café- og barmarked ligger Joe and the Juice som markedsleder, da de har den største markedsandel og får flere og flere kunder.

De er markedsleder, da de oftest er de første ude med nye produkter og ændring i deres koncepter.

Her er markedsudfordre The Old Irish Pub, som i 2019 havde en markedsandel på 22,9%, så kan der også argumenteres for, at Café Vivaldi også er markedsudfordre, da deres markedsandel er på 15,1%.

Her er det mere Café Vivaldi, som ligner Joe and the Juice, da begge forretninger er mere caféer, hvor The Old Irish Pub er mere en slags bar.

På det danske café- og barmarked er det Starbucks og Espresso House som er markedsfølger, da de minder meget om Joe and the Juice måde at føre forretning på.

På det danske café- og barmarked ligger Caffé Ritazza som markedsniche, da de har en lille markedsandel, de har kun en enkelt forretning og dermed ikke er en stor trussel, for markedslederen.

Joe and the Juice differentierer sig fra deres konkurrenter på café- og barmarkedet, da der ikke befinder sig mange juicebarer på det danske marked endnu.

Dog er det vigtigt på café- og barmarkedet at befinde sig godt geografisk, da det er svært at overleve i mindre byer. Da man ofte ikke besøger mindre byer for at tage på café. Derfor er det bedst at en café er placeret i en større by

2. Analyser Joe & The Juices brug af produktparameteret. Inddrag de 7 P'er.
Under produktparameteret vil der blive taget udgangspunkt i bl.a. juicekædens kerne- og periferiydelser og dens brug af de 7 p´er og målgruppe (Nævn de 7 pér) (Servicevirksomhed) (målgruppen – unge piger)

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu