Joe and The Juice | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1. Analyser Joe & The Juices interne forhold og fastlæg virksomhedens kernekompetencer. Forklar i starten af besvarelsen, hvilken teori/model du vælger at anvende.
- SW-opstilling

2. Fastlæg Joe & The Juices målgruppe og analyser målgruppens adfærd. Brug bilagene som belæg for det skrevne.

3. Identificér en væsentlig udfordring for Joe & The Juice på det danske café- og barmarked. Udfordringen skal tage afsæt i bilag/kilder eller ovenstående analyser. Kom med forslag til mulig(e) løsning(er) af den valgte udfordring

Konklusion

Uddrag
Joe & The Juices kernekompetencer, er hvad de er særligt gode til, og hvad der skaber værdi for kunden.

En af deres kernekompetencer er deres produktnavne. Navne som ”Iron man”, ”Pick me up” ”pink Latte”, er eksempler på navne til juices, sandwichs og kaffe.

Når kunder hører disse navne, kommer de med det samme til at tænke på Joe & The Juice. Hvilket skaber troværdighed og tryghed for kunden, da det er noget man kender.

Når du går forbi Joe & The Juice, bliver du for det første opmærksom på butikken, vha. den høje musik. Men med det samme bliver man også ramt af en duft af ristet brød. Hvilket ubevidst frister kunden.

Udover det, så vil Joe & The Juice gerne give deres kunder en god oplevelse inden for servicebranchen, der går lidt udover det sædvanlige.

Det gælder alt indenfor god hygiejne, kvalitet, gode råvarer og specialuddannede medarbejdere. Dog kræver det, at produkterne får højere priser, end virksomhedens konkurrerende og tilsvarende produkter.

Hele Joe & The Juice er bygget op omkring konceptet sund fastfood, og arbejder ud fra 5 grundværdier: Kvalitet, Sundhed, Effektivitet, Fashion og Kundekærlighed.

Hele konceptet er skabt af moderne omgivelser, fest og farver, og unge veltrænede fyrer, der står klar til at tiltrække specielt unge piger.

Joe & The Juice har også indført, at man som medarbejder, ved bestilling, skal efterspørge kundens navn, til når varen skal leveres. Det er med til at skabe en intim oplevelse, og at man som kunde, derfor også føler sig velkommen.

---

Joe & The Juice følger de nyeste trends, indenfor mode og musik, hvilket kan være grunden til, at den lettest appellerer til de unge.

Den største del af kunderne er kvinder mellem 15-30 år, grundet de mandlige ansatte, og de sunde og enkle produkter.

Som det fremkommer af bilag 1, så sætter forbrugere under 30 år pris på for eksempel, spændende menukort, hyggelige omgivelser, mad der mætter, og central beliggenhed.

Udover det, skal der dog også gerne være fokus på prisen, at det ikke bliver for dyrt. Unge forbrugere lægger især også vægt på god dyrevelfærd, og bæredygtighed.

Det er en vigtig balancegang for cafebranchen, da den unge målgruppe er den afgørende kundegruppe.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu