Joe and the juice | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1. Lav en virksomhedskarakteristik af Joe and the Juice
2. Hvad ser du som Joe and the Juice kernekompetence?
3. Hvordan skaber Joe and the Juice værdi for deres kunder?
4. Beskriv Joe and the Juice afhængige uafhængige omverden ved at bruge Omverdensmodellen.
- Den afhængige omverden:
- Konkurrenter;
- Leverandører;
- Den uafhængige omverden:
- Økonomiske forhold:
- Demografiske forhold:
- Kulturelle forhold:
- miljø;
- Massemedier;
5. Lav en SWOT analyse hvor du samler Joe and the Juice stærke og svage sider fra den interne analyse samt mulighed og trusler fra den eksterne analyse.
6. På baggrund af din SWOT analyse kom med 1-2 forslag på hvad Joe and the Juice kan gøre i fremtiden.
- Kildeliste

Uddrag
Joe & the juice er bla. en juicebar, som er blevet stihet af Kasper Basse. Udover juice sælger de også sandwiches, kaffe, milkshakes osv.

Den første Joe & the juice, blev stihet i 2002, i hjertet af københavn ved Ny Østergade (den findes stadig den dag i dag, men den er meget lille) også har den eherhånden etableret sig rundt i mange lande.

Bla. Norge, Sverige, Storbritannien, USA, Grønland, Tyskland og mange flere lande i Asien også. Joe & the juice, er en servicevirksomhed, fordi det er en service, som kunden kommer ind og nyder

men det kan oven i det også være en produktionsvirksomhed, fordi de selv producere deres juice. Juice baren Joe & the juice, er et aktieselskab, hvilket betyder at de mindst skal, indskyde 500.000 kr. og det gør så, at de har begrænset hæhelse.

Joe & the juice havde i 2016, 983 ansatte på verdensplan, men tallet vokser for hvert år der går. De har en stigende omsætning, som man kan se på Bilag 1

hvilket er positivt, men deres årsresultater som ses i bilag 2, er dog i minus, 2018 og 19. Det skyldes bla. at joe & the juice har hah store forventninger til deres brand, og bruger mange penge på nye butikker og medarbejder.

---

Økonomiske forhold: Pga Joe and The Juice har så lækkert mad, med friske råvarer og også har et luksus sidde sted inde på deres forskellige cafeer.

Joe and The Juice er derfor afhængige af at deres Kunder har en god indkomst, så det er mere hyppigt for dem at bruge deres penge på bl.a. cafeer og købe dyrere drikke og juicer.

Flere og flere unge får jobs osv hvilket betyder, at de har flere penge. Det er en meget positivt ting for Joe and The Juice, at deres målgruppe har pengene til, at gå ind og få mad.

Demografiske forhold: På Danmarks statistik, kan man se at størstedelen af befolkningen i Danmark er omkring 50 år. Som det ser ud lige nu, så er det et godt tegn for Joe and The Juice, da der er en del der som hører ind i deres målgrupper.

I fremtiden kan der dog tyde på at det går lidt ned af bakke for dem da der er færre børn i befolkningen, og når så går hen og bliver ældre, bliver det dem som Joe and The Juice har håb på.

Kulturelle forhold: Med denne kultur, som vi har i dagens generation, er det blevet meget populært at gå på café sammen med ens venner, blandt de unge mennesker.

Og det er også en helt normal ting, at man i hverdagene har enormt travlt og hurtigt skal hente sin kaffe, juice eller morgenmad hos kaffebarer som Joe and The Juice

Starbucks eller andre steder. Og det er det, Joe and the juice tilbyder, og derfor rammer de plet, når det kommer til den kultur der er i dag .

miljø; Det Joe and the juice har gjort, som jeg tidligere også nævnte, at de har spredt deres virksomhed til andre lande og på den måde bliver større.

Det er en god mulighed for virksomheden, at andre lande også har interesse for deres koncept, da det gør dem meget mere kendt og større.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu