Joe and the juice | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
BESKRIV JOE & THE JUICE’S FORRETNINGSKONCEPT 2
SAMMENLIGN JOE & THE JUICE FORRETNINGSKONCEPT MED EKSPRESSO HOUSE. VURDER LIGHEDER OG FORSKELLE 2
REDEGØR FOR, HVILKE ELEMENTER AF GOD KUNDESERVICE, SOM JOE & THE JUICE SKAL LÆGGE SÆRLIG VÆGT PÅ 2
FORKLAR, HVAD DER ER JOE & THE JUICE’S KERNEYDELSE OG HVILKE PERIFERIYDELSER, DER INDGÅR I DERES SERVICEKONCEPT 2
VURDER, HVILKE YDERLIGERE TILTALG JOE & THE JUICE KAN GENNEMFØRE FOR AT FÅ ”GÆSTEN I CENTRUM” 3
BESKRIV DE FORSKELLIGE KØBSTYPER PÅ B2C MARKEDET 3
FORKLAR, HVORDAN KØBSROLLERNE KAN VÆRE FORDELT HOS EN FAMILIE, DER SKAL BESLUTTE, HVILKEN CAFE DE SKAL BESØGE PÅ EN INDKØBSTUR 3
GIV EKSEMPLER PÅ, HVORDAN FORSKELLIGE KØBSTYPER KAN INDGÅ, NÅR GÆSTERNE BESØGER JOE & THE JUICE 4
VURDER, HVILKE INITIATIVER JOE & THE JUICE KAN FORETAGE FOR AT PÅVIRKE FORBRUGERE TIL EN KØBSADFÆRD, SOM KAN FÅ ENDNU FLERE TIL AT BESØGE DERES CAFÈ 4
BESKRIV SEGMENTERINGSPROCESSEN FOR JOE & THE JUICE 4
BESKRIV TO SEGMENTER 5
OPDEL JOE & THE JUICE’S KUNDER I SEGMENTER UD FRA EN LIVSSTILSMODEL 5
VED BRUG AF SMOK-MODELLEN SKAL DER ARGUMENTERES FOR, HVILKEN MÅLGRUPPE DER ER DEN VIGTIGSTE FOR JOE & THE JUICE 6
DU SKAL IDENTIFICERE JOE & THE JUICE’S KONKURRENTER VED BRUG AF SKYDESKIVEMODELLEN ELLER KONKURRENCETRAGTMODELLEN 6
BESKRIV, HVILKE ELEMENTER DER INDGÅR I EN KONKURRENTANALYSE 7
VURDER, HVORDAN JOE & THE JUICE KAN BRUGE SIN VIDEN FRA ANALYSEN, NÅR DE SKAL PLANLÆGGE FREMTIDIGE PROMOTION AKTIVITETER 7
BESKRIV DE FORSKELLIGE FORMER FOR BELIGGENHED 7
VURDER, HVILKE OVERVEJELSER JOE & THE JUICE GØR, NÅR DE SKAL FINDE DEN RETTE PLACERING AF EN NY CAFÈ 8
REDEGØR FOR DE FAKTORER, DER INDGÅR I EN VIRKSOMHEDS PRODUKT 8
HVILKE KVALITETSEGENSKABER VIL DU VURDERE, AT GÆSTERNE HOS JOE & THE JUICE LÆGGER MEST VÆGT PÅ? 8
UDARBEJD EN SORTIMENTSANALYSE AF JOE & THE JUICE’S PRODUKTER 9

Uddrag
BESKRIV JOE & THE JUICE’S FORRETNINGSKONCEPT
JOE & THE JUICE’s forretningskoncept er at kombinere nutidens helt store trends, nemlig sundhed og oplevelser.

På menukortet har kæden frugt- og grøntsagsjuice i mange varianter, samt kaffe og sandwiches, som kan nydes til høj musik.

Der lægges vægt på at alt i juicebaren er lavet fra bunden af friske frugter og andre råvarer. De går meget op i vitaminindholdet og ernæringssammensætningen i de friskpressede juicer.

JOE & THE JUICE’s profil og kendetegn, er den dynamiske og autentiske atmosfære de formår at skabe bag juicebaren.

Juicen der er lavet fra bunden med gode råvare, høj musik og et personale der er engagerede og energifyldt.


SAMMENLIGN JOE & THE JUICE FORRETNINGSKONCEPT MED EKSPRESSO HOUSE. VURDER LIGHEDER OG FORSKELLE
JOE & THE JUICE har ikke været så langt tid på markedet som Espresso House.

JOE & THE JUICE startede virksomheden tilbage i 2002 da de synes der var et hul i markedet i forhold til at samfundet udviklede sig økonomisk og livsstilsmæssigt.

Espresso House åbnede i 1996 på baggrund af en Italiens inspiration fra italiensk kaffekultur og den amerikanske kaffebarstation.

Mens JOE & THE JUICE’s vision er at gå op i sundhed og oplevelsen, har espresso house en vision som går op i kaffe, mennesker og miljø.

De vil skabe verdens bedste kaffe, til verdens bedste gæster. Udover at de to virksomheder har et forskelligt sortiment, har de to virksomheder mange områder de minder om hinanden på.

De lægger stor vægt på at deres personale er med til at skabe en stor del af hele oplevelsen og at gode råvarer er vejen frem til kvalitet og glade gæster.


REDEGØR FOR, HVILKE ELEMENTER AF GOD KUNDESERVICE, SOM JOE & THE JUICE SKAL LÆGGE SÆRLIG VÆGT PÅ
Den gode kundeservice JOE & THE JUICE skal lægge særlig vægt på, er deres naturlige vej til at skabe en personlig service.

Det drejer sig om at få kunden i centrum og pusle om hvert enkelte, få hver kunde til at føle sig speciel. Den gode kundeservice har stor indflydelse på om kunder kommer igen, eller om det bare var en engangsoplevelse.


FORKLAR, HVAD DER ER JOE & THE JUICE’S KERNEYDELSE OG HVILKE PERIFERIYDELSER, DER INDGÅR I DERES SERVICEKONCEPT
JOE & THE JUICE’s kerneydelse er at de servere mad- og drikkevare lavet af friske og vitaminrige råvare.

Deres mad og drikke kan både nydes på farten og i deres café. Virksomhedens periferiydelser indebærer det at du kan høre høj musik

mærke den gode stemning og fornemme den gode energi helt ude fra gaden af. Det er et kreativt personale, der er med til at gøre hele besøget til en oplevelse.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu