Joe and the Juice | Afsætningsopgave | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Redegør kort for det danske café- og barmarked. Inddrag tabel 1. Maks. 2400 tegn inklusive mellemrum
Analyser hvorledes Joe & The Juice ønsker at positionere sig på det danske café- og barmarked.
Analyser Joe & The Juices brug af produktparameteret. Inddrag de 7 P'er.
- Produkt:
- Pris:
- Placering:
- Promotion:
- Personale:
- Physical evidence:
- Processer:
Diskuter følgende udsagn: Maks. 2400 tegn inklusive mellemrum
• Joe & The Juice er markedsfølger på det danske café- og barmarked.
• Det primære købemotiv der er i spil når en forbruger køber Joe and The juice, er det sociale købemotiv.
Identificér en væsentlig udfordring for Joe & The Juice på det danske café- og barmarked. Diskuter mulige løsning(er) af den valgte udfordring.

Uddrag
Joe and the Juice er den del af dette café- og barmarked, som består af omkring 3.000 forskellige cafeer og barer i hele Danmark.

Dette tal er stigende i forhold til, hvad det har været. Især er konceptet med take-away og mad og drikke to go blevet populært, hvilket gør at disse cafeer har overtaget markedsandelen fra de basale restauranter

da det er blevet mere moderne, for specielt unge, at tage på cafébesøg. Tager man udgangspunkt i tabel 1 omkring markedsandele på det danske bar- og cafémarked

ligger Joe and the Juice lige nu som den førende kæde i Danmark med en markedsandel på 30% i år 2019. Dette er overordnet set, en stigning siden år 2016. Dette gør Joe and the Juice til markedsleder på café- og barmarkedet.

Herefter kommer en masse andre kæder som følger med. De cafeer og barer som har en høj markedsandel efter Joe and the Juice, er blandt andet The Old Irish Pub, Café Vivaldi, Riccos Kaffebar og Starbucks.

The Old Irish Pub er altså i dette tilfælde, markedsudfordrer på markedet med en markedsandel på 22,9% i 2019.

De resterende kæder er markedsfølgere i forhold til Joe and the Juice, da de altså med deres markedsandel, er en mere fredelig konkurrent i forhold til The Old Irish Pub.

Virksomhederne Espresso House, Mammamia og Caffé Ritazza har en meget lille markedsandel, sammenlignet med Joe and the Juice og gør dem derfor til markedsnicher, da de netop har så lille en markedsandel og derfor ikke er en trussel over for Joe and the Juice.

Antallet af juicebarer, som Joe and the Juice er, er dog meget få, og ligger på lige nu på ca. 500 stk. på landsplan. Her er Joe and the Juice den dominerende spiller inden for dette område.

Der findes dog ikke mange juicebarer, som er ens med Joe and the Juice, da de har et unikt koncept med deres sunde og energirige juicer og sandwiches, samt kaffe og the, som især bliver benyttet to go.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu