Indledning
Afsenderen af debatindlægget er Jan Gintberg, som mest er kendt for sit eget show ’’Gintberg på kanten’’, Hvor han er en lidt mere atypisk komiker, da hans målgruppe mere henviser sig til en lidt ældre målgruppe end den måske ’’normale’’ komiker vil gøre.

Jan Gintberg er blandt andet udannet som landmand, tv-vært og skuespiller udover sin komiker karrier.

Det er måske lidt usædvanligt, at en komiker lige pludselig anser sig selv som ’’bilekspert’’, men man kan selvfølgeligt tage i betragtning

at han nok har haft et kørekort i en del år, så har han alligevel sin erfaring med det, men man kan nok ikke kalde ham for en bil-ekspert.

Uddrag
Debatindlægget handler kort fortalt om, at han som afsender har købt en el-bil, da han mener han kører rigtigt mange kilometer i sin bil

og derfor bidrager han til at forurene miljøet og derfor vil han ændre på det ved hjælp af køb af en elbil. ’’ Jeg vil også være med til at indfri det fragile håb om 1 million (!) elbiler i 2030’’ (side 1, ll 35-37).

Jan Gintberg udtrykker ret hurtig i indlægget, at han ikke ligefrem er kæmpestor fan af Danmarks El-bil infrastruktur. ’’ Vi har ikke en egentlig e-infrastruktur i Danmark.

om det er nu, er det mere et markedsakvarie af elektriske ål dirigeret af festligt klædte klovne som i mange tilfælde har fået et ganske anseeligt beløb i udviklingsstøtte fra EU.’’ (side 3, ll 297-300).

Han tilkendegiver sin mening forholdsvis hurtigt i forhold til den danske infrastruktur i el-biler. Hans argumenterer ret godt for sin sag, men han mangler nok noget mere fakta, da det primært er hans egen holdning han udtrykker i artiklen.

Han nævner også flere gange i teksten, at han er meget utilfreds med de få opladestationer, hvor man kan lade sin El-bil op i Danmark ’’Så snart du kommer ud til noget

der min der om randområderne, er der større chance for at finde en nedlagt skole end en mulighed for opladning’’ (side 2, ll 159-164) ’’Så snart du kommer væk fra motorvejen

rystende besværligt at holde en elbil kørende under de nuværende ladeforhold i Danmark.’’ (Side 2, ll 136-139).