Isenkrambranchen | Analyse | 12 i karakter

Indholdsfortegnelse
16. Isenkrambranchen
1. Redegør kort for udviklingen i isenkrambranchen.
2. Analyser konkurrencesituationen i isenkrambranchen. Fokusér på de konkurrencemæssige positioner.

Uddrag
Isenkrambranchen har hen over de seneste år oplevet stor konkurrence, og især på køkken og boligtilbehør.

Den store konkurrence kommer fra andre salgskanaler såsom supermarkeder og møbelbutikker. Isenkrambranchen oplever stigende pres da det egentlige samlet salg på isenkramkæder er på 60% af markedet.

---

Ud fra konkurrence tragtmodellen ses der at branchen er Differentieret oligopol, fordi de har høj konkurrence i og med kunderne kan købe deres produkter, mange andre steder og nogle steder lidt billigere.

Men generelt set er mange danske glade for at købe det ensartet stel til køkkenet, og meget kvalitetsbevidste.

Hvis isenkrambranchen skal tiltrække kunderne skal de begynde at markedsføre sig mere på de sociale medier, og lav nogle prisændringer i form af tilbudsvarer og kampagnevarer.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu