Isenkrambranchen | Afsætning | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1. Redegør kort for udviklingen i isenkrambranchen.

2. Analyser konkurrencesituationen i isenkrambranchen. Fokusér på de konkurrencemæssige positioner.

3. Analyser Kop & Kandes vækststrategi(er).

4. Diskuter følgende udsagn
• Det er nemt for virksomhederne i branchen at differentiere sig.
• Det er en fordel for Imerco at kæden er en kapitalkæde og ikke en frivillig kæde.
• Der er tale om horisontal integration når Imerco opkøber designvirksomheden Erik Bagger.

5. Identificér en væsentlig udfordring for Imerco på det danske isenkrammarked. Diskuter mulige løsning(er) af den valgte udfordring.

Uddrag
Isenkrambranchen i Danmark har ikke mange udbydere, derimod er der få store kæder, som kæmper for at vinde markedsandele, i øjeblikket ligger Imerco i toppen. Isenkrambranchen er meget præget af slagtilbud og kampagnevarer.

I de senere år har konkurrencen været hård på markedet for køkken og boligtilbehør, herunder er få store udbydere i høj konkurrence med hinanden. Markedet er præget af priskrige, da kæderne løbende sender nye tilbudsaviser ud.

---

Markedet for isenkram omfatter varer som køkkenberedskaber, og værktøj. Isenkramvarer er traditionelt: Køkkenudstyr, borddækning, el og bolig varer.

Isenkrammarkedet i Danmark er præget af stor kamp fra få store udbydere, herunder kan der nævnes virksomheder som: Imerco, Værsgo, Kop og kande, Bahne og Sinnerup.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu