Imerco | Analyse | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
Imerco er en butikskæde med mere end 150 butikker fordelt over hele Danmark med fokus på boligindretning, gaver, køkken og gastronomi. Besvar spørgsmålene nedenfor og husk at uddybe dine svar.

Indholdsfortegnelse
OPGAVE
Spørgsmål 1:
Spørgsmål 2:
- Idé/Mission:
- Vision:
- Værdier:
- Profil:
Spørgsmål 3.
Spørgsmål 4.
- SWOT- model om Imerco
- Styrker:
- Svagheder:
- Muligheder:
- Trusler:

Uddrag
Imerco A/S er en detailvirksomhed, da de får produceret deres produkter af produktionsvirksomheder i led 1 og 2 af distributionskæden.

De opkøber færdigvarer som de sælger videre til private forbrugere, og fremstiller ikke selv deres varer. Derfor konkluder jeg, at deres forretningsmodel er detailhandel.

De tjener deres penge på at fremvise og sælge varer, som produktionsvirksomheder har fremstillet. De private forbrugere har mulighed for at se og føle varen, inden de køber varen.

Deres vare kan desuden være opkøbt fra grossister. Grossister er mellemhandlere mellem virksomheder og sælger ikke til private forbrugere.

---

Imercos logo er lavet med udgangspunkt i de vare de sælger. Farverne er taget med naturfarver som ses i krydderier.

Ønsket var at virke mere “moderne, idérige, nære og mindre maskuline.” Hvilket også tydelig gjorde overfor for Imerco, at det passede bedst med den varme side af farveskalaen.

Imercos logo er inspireret af madvare, som de også fandt i køkkenet. Som så også viste sig at holde farvevalget, på samme flotte niveau.

Symbolerne på Imercos logo ligner nemlig en gryde, gave, gaffel og en stegepande, hvilket jo beskriver Imerco meget fint i forhold til, hvad de sælger i virksomheden.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu