IKEA food | Afsætning | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1. Vurder mulige årsager til, at IKEA har valgt at satse ganske hårdt på sine restauranter både i møbelhusene og de separate restauranter.

2. Vurder Michael La Cours udtalelse i relation til IKEA's brand.

3. Vurder, om separate IKEA-restauranter kan tiltrække den målgruppe, der udelukkende besøger møbelhuset for at spise.

Uddrag
Vi tror at de er begyndt at satse hårdt på restauranterne fordi at de stille og roligt med tiden har fået øjnene op for at der rent faktisk er et marked for at sælge skandinavisk mad.

Da restauranterne blev etablerede satsede de ikke på at det var der de skulle tjene mange penge. De åbnede dem for at gøre kunderne mere tilfredse med deres oplevelse når de var ude for at kigge på møbler.

IKEA har rigtig store butikker fordi at deres sortiment er så bredt og dybt. Det medfører at folk bruger meget tid når de tager til IKEA. Det er ikke ligesom andre butikker, hvor man kan nå igennem mange på en dag.

Derfor har det været nødvendigt at kunderne har haft et sted de kunne gå hen for at spise. Det skulle ikke være for besværligt, og det skulle være noget man ikke bruger for meget tid på.

Derfor etablerede de restauranter og cafeer i deres butikker, og det er med tiden gået så godt at nogle folk nu kun kommer til IKEA for at spise og så tage hjem igen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu