IKEA | Afsætning Case | 10 i Karakter

Indholdsfortegnelse
Beskriv IKEA´s mission og vision.

Forklar forskellen på en mission og en vision.

Udarbejde en værdikædeanalyse for IKEA
- Produktudvikling:
- Produktion:
- Marketing:

Salg og service

Vurder IKEA´s kernekompetencer

Udarbejde en analyse af den uafhængige omverden
- Politik og lovgivning, Økonomi, Demografi, Kultur, Teknologi, Miljø, Massemedier, Internationalt miljø
- Økonomi:
- Miljø:

Udarbejde et skriftligt notat, som indeholder en SWOT-analyse.

Stærke sider:
- Bredt sortiment
- Lave priser
- Billige udgaver af moderne møbler
- Bred målgruppe
- Restaurant
- Byg-selv skabe og køkkener
- Transportmuligheder
- Miljø bevidste

Svage sider:
- Standard på deres produkter
- Afhængig af billig produktion
- Størrelse på varehus

Muligheder:
- Udvidelse af virksomhed

Trusler:
- Kvalitet
- Prestige af at have mærkevarer

Uddrag
Beskriv IKEA´s mission og vision.
Ikea har en vision om at skabe en bedre hverdag for deres kunder.

De tror på at deres kunder lever bedre, når de lever bæredygtigt. For dem handler det om at balancere deres økonomiske vækst, sociale ansvar og positive indflydelse på klimaet.

De har et mål om at deres produkter skal være lavet af 100% fornybare eller genanvendelige materialer i 2030. Deres mission er at møde behovet deres kunder har i dag, uden at gå på kompromis med behovet for de kommende generationer

Forklar forskellen på en mission og en vision.
Forskellen på en mission og vision, er at en mission er noget man ville kunne gøre inden for relativ kort tid (3-5 år).

En mission er grundlaget for en virksomhed, og skal være guide og være drivkraft bag virksomhedens aktiviteter. Eksempel:

IBC´s mission er at skabe et bedre sted at lærer. Dette er noget lærerne forhåbentligt går ud fra og har med i deres overvejelser, når de underviser.

En Vision er en fremtids plan, om hvor man ser forretningen eller virksomheden i fremtiden - typisk flere år ud i fremtiden (5-25 år).

En Vision skal have rødder eller er typisk baseret på missionen. En vision kræver at man har fantasi og forestillingsevner til at kunne se hvad, og hvor virksomheden skal arbejde sig hen mod.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu