Hummel A/S – Virksomhedsanalyse | Virksomhedsøkonomi

Indholdsfortegnelse
Opgave 1 – Virksomhedsanalyse
1.1 Redegør med udgangspunkt i artiklerne for forhold, der har påvirket Hummel A/S' økonomiske situation.
1.2 Forklar, hvordan det har været muligt for Hummel at tredoble indtjeningen, mens omsætningen kun er fordoblet.
1.3 Redegør for, hvilken vækststrategi Hummel A/S anvender, når den åbner nye forretninger i Tyrkiet.
1.4 Udarbejd en analyse af rentabilitet, indtjeningsevne og soliditet og likviditet for Hummel A/S for årene 2010 til 2012 med udgangspunkt i nøgletallene, indekstallene og artiklerne.
1.5 Vurder Hummel A/S´ fremtidsudsigter med udgangspunkt i besvarelsen af spørgsmål 1.1-1.4.

Opgave 2 - Virksomheden og dens livscyklus
2.1 Redegør for, hvilken ejerform myshirts.com har, og hvilke ulemper dette giver ejeren.
2.2 Vurder, hvilken livscyklusfase myshirts.com befinder sig i.
2.3 Redegør for nogle løsninger myshirts.com kan tage i anvendelse for at sikre virksomhedens fremtidige vækst.

Opgave 3 – Virksomhedens rapportering
3.1 Opstil en funktionsopdelt resultatopgørelse for 2012/13. Der skal ikke udarbejdes noter. Saldobalancen fremgår af bilag 2. I bilag 3 er en skabelon til resultatopgørelsen.
3.2 Udarbejd anlægsnoten pr. 30.09.13 for ”Produktionsanlæg og maskiner” og ”Driftsmateriel og inventar”. I bilag 4 er en skabelon.
3.3 Forklar, hvorfor den bogførte værdi for ”Produktionsanlæg og maskiner” er faldet i regnskabsåret 2012/13.
3.4 Forklar, hvordan det har påvirket resultatet og egenkapitalen, at Fashion Tekstil A/S har kasseret et stort partivarer i 2012/13.

Opgave 4 - Budgettering
4.1 Opstil resultatbudgettet for Hasle BlomsterEngros 1. halvår 2014. De nødvendige informationer fremgår af bilag 5. I bilag 5 findes også en skabelon til opstilling af resultatbudgettet.
4.2 Beregn bruttoavanceprocenten for 2. halvår 2013 og 1. halvår 2014.
4.3 Beregn, hvor meget den budgetterede omsætning mindst skal være, for at resultat af primær drift mindst udgør kr. 0.

Uddrag
I slutningen af 90´erne var der store økonomiske problemer i virksomheden Hummel A/S, men i 1999 overtog Christian Stadil virksomheden, og formåede med ny designlinje at vendte udviklingen til noget positivt. Siden 1995 er virksomhedens omsætning vokset med 20% om året, dette skyldes bl.a. sport og mode som udgør hver en halvdel, af omsætningen. Selv i krisetider formår Hummel A/S at vækste, dette skyldes bl.a. deres ekspresprodukter til butikkerne. I 2012 kommer meget af væksten især fra Tyskland og Norge, og de arbejder hårdt på at øge kendskabet til mærket i Tyskland. I 2013 investerer virksomheden et tocifret millionbeløb til pr og markedsføring af Hummel brandet. Den dag i dag, er det sneakers som er den største vækstdriver i virksomheden.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu