HM

Indledning
Når H&M markedsfører virksomhedens nyeste tøjkollektion, strømmer unge ind i den nærmeste H&M-butik, eller de besøger H&M’s webshop, fordi tøjet er spændende og prisniveauet er passende.

Uddrag
Det så man i særdeleshed under den globale finanskrise i 2007-2009, hvor virksomhederne blev meget forsigtige med at købe dyre råvarer og færdigprodukter, hvis der fandtes billigere alternativer.

Også i dag har de økonomiske forhold i det omgivende samfund stor indflydelse på virksomhedernes købsadfærd.

Sociale forhold i samfundet har indflydelse på de valg virksomhederne træffer, når der købes. Ændres de sociale forhold i en landsdel

fx på grund af stor tilgang af indvandrere og dermed ny arbejdskraft, kan ændringer påvirke virksomhederne til at vælge andre råvarer eller andre leverandører end hidtil.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu