Hansens Flødeis – Erhvervscase

Indledning
Hansens flødeis startede i 1992 af Hans Peter Hansen. Dengang hed det Frederiksborg is, og havde beliggenhed i Hillerød. Det er en familieejet produktionsvirksomhed. Virksomhedens kerneprodukter er is og yoghurt.

Hansens flødeis er en anpartsvirksomhed bestående af 20 medarbejdere med kontor samt produktion i Jægerspris. Hansens flødeis benytter sig af bæredygtighed med deres ingredienser. Det er en branche med mange konkurrenter, hvor de har en lav markedsandel.

Uddrag
Hansens flødeis kan være nogle af de første af højtstående og respekterede is producenter til at lave en sund version af god kvalitets is. Hansens flødeis kan være first-movere og dermed indtage en god markedsposition. Hansens flødeis har et super stærkt brand og har dermed chancen for at skabe en succes med en light-udgave af deres klassikere.

Målgruppen og dermed deres kendskabsgrad vil blive forøget, da de rammer en helt anden målgruppe nu. Hansens flødeis rammer de typiske “is - kunder” men også “dem der går op i sund”. Udbredelsen af deres målgruppe vil skabe markant større markedsandel, som blot vil styrke Hansens flødeis.

Økonomisk set skal de formentligt producere langt flere produkter. Dette betyder produktudvikling, flere maskiner, flere medarbejdere, fler vognmænd osv. På kort sigt vil afkastningsgraden højst sandsynligt være meget lav, da der er en masse starts omkostninger, når man lancerer et nyt produkt.

Et nyt produkt skal både markedsføres og skabe interesse/præferencer/behov for kunden inden at det bliver lønsomt.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her