Hansen Flødeis | Caseopgave til virksomhedens interne forhold

Indledning
Hansens Flødeis ApS er en anpartsvirksomhed1. Det er derudover også en familieejet
virksomhed, og blev oprindeligt grundlagt i 1922. Dengang var det en mejerivirksomhed
kaldt Frederiksborg is.

I 1997 blev mejeri virksomheden solgt til Néstle, og i 2003 grundlagde Hans Jørgen Eibye, Hansens flødeis ApS.2 I dag ejes virksomheden af brødrene Rasmus og Anders Eibye, og havde i august 2020 43 ansatte3.

Virksomheden er en produktionsvirksomhed, fordi de selv indkøber råvarer, producere deres produkter og sælger det til deres kunder. Deres kunder er danske supermarkeder og udvalgte isboder.

Disse sælger så produkterne videre. Derudover sælger de også deres produkter i deres mejeriudsalgs butik og i deres egne isvogne, hvilket er deres mere direkte til slutforbrugerne.

Målgruppen er derfor først og fremmest b2b branchen, og i forhold til salget direkte til slutforbrugerne, er målgruppen mest forældre, generelt voksne i alderen 30-45, som er kvalitetsbevidste.

Indholdsfortegnelse
Udarbejd en kort virksomhedskarakteristik af Hansen Flødeis – max 300
ord.

Metode afsnit:

Primære aktiviteter:
- Indgående logistik:
- Fremstillingsproces:
- Produktudvikling:
- Produktion:

Udgående logistik:

Markedsføring + salg:
- Salg og service:

Service aktiviteter:

Støtteaktiviteter:
- Virksomhedens infrastruktur:
- Menneskelige ressourcer:
- Teknologiske ressourcer:
- Indkøbsfunktion:

Diskutér hvilke konkurrencemæssige fordele virksomhedens
kernekompetencer giver virksomheden

Uddrag
Virksomheden har valgt at sætte priserne på deres produkter højt. Dette gør virksomheden for at kunne tilbyde kunderne den gode kvalitet som de lover, fordi det er en af de ting der gør, at kunder vælger deres produkter frem for andre. I forhold til deres promotion af produkterne, bruger de de sociale medier en del til at vise deres produkter.

Her ligger de dagligt billeder op for at vise folk deres produkter, og så deres kunder, altså de detailbutikker, der vil sælge deres produkter videre, og de forbruger som vil købe deres produkter, kan følge med i, hvordan deres produkter bliver produceret. De bruger derudover fx også influencers til at promovere deres produkter.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu