GrønRejs Afsætning

Opgavebeskrivelse
1. Udarbejd en værdikædeanalyse for servicevirksomheden Grøn Rejs.
2. vurder hvad virksomhedens kernekompetence er og i hvilken aktivitet i værdikæden du finder den.
3. Du skal hjælpe Grøn Rejs med at analysere købsadfærden for et ungt par, der bestiller en togrejse hos virksomheden. Du skal inddrage S-O-R-modellen. Det gør du bl.a. ved at udarbejde en persona for ”dit” par.
4. Diskuter hvad virksomheden kan bruge værdikæde- og købsadfærdsanalysen til.

Indledning
GrønRejs er en nyetableret dansk servicevirksomhed, hvor at virksomhedsformen er et anpartsselskab. Det er en virksomhed, som tilbyder oplevelser, i den forstand at de sælger togrejser og sammensatte pakker inden for Europas grænser.
GrønRejs går meget i bæredygtighed og klimavenlige rejser. Formålet for virksomheden er at bidrage til en grønnere verden.

Uddrag
En af virksomhedens kernekompetencer ligger ved deres produkt og teknologiudvikling. Grunden til de sælger så godt som de gør, det er fordi at folk er begyndt at blive mere klimabevidste. Folk er også begyndt at rejse mere, samtidig med de stadig ønsker at være miljøvenlige.

Derfor har de udviklet det her rejseselskab der tænker miljøvenligt og opfylder alle kundernes krav.
En af de andre er primære faktorer, det er også service efter salg. GrønRejs med fra start til slut, og har en akuttelefon, hvilket gør at man føler sig rigtig tryg ved at rejse med dem. Derfor er det en god egenskab og en vigtig kernekompetence.

En anden kernekompetence er grønRejs markedsføring de er gode til at nå ud til endnu flere potentielle kunder, da de får dem der køber deres rejse til at bruge et hashtag når de ligger billeder ud på de sociale medier, hvilket har en god effekt på dem der ser billederne og bliver opmærksomme på virksomheden GrønRejs.

---

Købsadfærdsanalyse
Pain: Det hele starter med en pain hvor man oplever uligevægt. I denne situation er det, at Laura og Anders ønsker at rejse for at opleve verdenen, de har samtidig også behovet for den alternative rejseform, hvor miljøbevidstheden er i spil.

Behov: De har et behov for at rejse, men det skal være på en bæredygtig og miljøvenlig måde, og måske for at prøve noget anderledes.

Købemotiver: Når de vælger at rejse med GrønRejs, så er det efter det funktionelle købemotiv, da de vælger at GrønRejs, fordi det er godt for miljøet.

Købsadfærdstyper: At bestille rejser generelt er et overvejelseskøb, da det er dyrt at rejse, og man overvejer hvor man ønsker at tag hen. Det har også en stor betydning, da det ikke er så ofte at man rejser.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her