Generationer | Analytisk essay

Indledning
Familierelationer er vigtige for det menneskelige liv, da men som mennesker har et socialt behov for at omgås andre mennesker, det kan både være igennem venner og familie.

Familien er det tætteste man som mennesker har og man oplever hverdagen sammen, det gælder både de gode og dårlige oplevelser.

Der kan komme svære tider, hvor man mister et familiemedlem, men det skal nok gå alligevel selvom det svært i starten.

Det giver Volkswagen et blik på i deres reklame ”Generationer” fra 2017. I denne reklame ser man på båndet mellem farfar og far

samt hvordan livet kører videre og man kan tænke tilbage på de gode minder og værdier man har fået ved at være i hinandens selskab.

Uddrag
Reklamen ønsker at sælge Volkswagen biler, for det er ikke bare en bil (03.12-03.30). Reklamen har fokus på båndet mellem farfar og far

dette bliver brugt som en salgsfaktor, da bilen binder familien sammen og kan holde i generationer symboliseret ved at bilen er 30 år gammel og går fra farfar til far altså i generationer.

Reklamens blikfang er farens (Christoffers Polls) aggressive reaktion i starten af reklamen, som er frustration over han har mistet sin far.

Det er en narrativ reklame, som er bygget op omkring det her fiktive historie omkring far og søn, selvom man i en narrativ reklame typisk ikke prøver at sælge et produkt, så prøver denne reklame at sælge igennem storytelling.

Historien er tredelt, hvor den starter med en begyndelse hvor faderen er irriteret over at hans far er gået bort de vises ved at de har spiller skak og faren kører videre, altså at hans liv forsætter

imens farfarens slutter der (01.50 - 02.00), det vises også ved at farfaren ved at deres spild er slut og dermed bliver “skakmat” for faderens liv og dermed slutter der.

Dernæst kommer handlingen hvor der et flashback, hvor man oplever en masse gode stunder mellem far og farfaren.

Til sidst er der afslutningen hvor faderen kommer hjem med bilen til hans søn og har indset at hans far er væk og bare nyde at kører i den bil som binder dem sammen.

Reklamen gør brug af appelformen patos, hvor man appellerer til seernes følelser og det emotionelle ved et forhold mellem far og søn.

Reklamen viser det ved glæden ved at være sammen med sin far og have den glæde ved at have noget at samles om

det at have en tradition og noget der går i generationer, det vises igennem VW boble fra 1971, som netop var en bil der gik i generationer.

Igennem reklamen gør man brug af et slogan “det jo ikke bare en bil” (03.12-03.30). Dette er en anderledes måde at promovere et salg af en bil

grundet at man lever i en teknologisk udviklet verden og man tit finder på nye teknologier eller idéer og dermed kunne forbedre produktet.

Volkswagen vælger at promovere de bløde værdier ved at købe en bil og alt det en bil kan medføre.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu