Indledning
Reklamefilmen ”Generationer” er en reklamefilm lavet af den tyske bilkoncern, Volkswagen i 2017.

Reklamefilmen minder meget om en kortfilm i både sin længde men også opbygningen. Filmen er instrueret af Sune Svanborg Sørensen, og hovedrollerne, far og søn, bliver spillet af Christopher Poll og Torben Zeller.

Reklamen er blevet vist på mange forskellige platforme, eksempelvis TV, sociale medier, Volkswagens egen hjemmeside.

Reklamen er gået viralt både herhjemme men også i udlandet og mere end 1,2 millioner har set reklamen.

Uddrag
Volkswagen gør tydeligt brug af appelformer for at fremme deres budskab. Det er især appelformen patos, som er den der spiller på vores følelser.

Dette gør de ved at fokusere på de faren og sønnen og deres historie, fremfor fakta om bilen mm.

Reklamen er med til at vække seerenes egne minder om ture fra da man var barn, som er noget de fleste ser forholdsvist positivt tilbage på.

Derudover vises der et konfliktforhold mellem far og søn, som igen er noget de fleste kan genkende fra dem selv.

Vi ser dog også en positiv udvikling i forholdet mellem far og søn hen mod slutningen og der hvor faren forsvinder.

Da Alex holder stille i bilen efter hans far er forsvundet , mærker vi tydeligt kærligheden til faren, og man bliver rørt da Alex begynder at græde.

Endnu en gang er det noget vi alle relaterer til, fordi vi alle har prøvet at miste eller i hvert fald kommer til det på et tidspunkt i vores liv.