Indledning
Jeg har valgt at arbejde med opgave 5, omhandlende Volkswagens reklame ”Generationer”. I min opgave vil jeg analysere, fortolke samt vurdere reklamen.

Afsenderen er den Danske afdeling af den enorme tyske bilproducent Volkswagen, som blev grundlagt i 1937 og sidenhen blevet verdens 4. største bilproducent.

Uddrag
Modsat mange andre bilreklamer, fokusere denne ikke på bilens design, køreegenskaber eller tilbehør men derimod følelsen bilen giver.

Den emotionelle følelse en bil kan være forbundet med, om det er grundet forholdet til sin far, minderne eller noget helt tredje. Vigtigt for reklamen er storytelling, et middel der bruges til at knytte et bånd mellem produkt, historie og forbrugeren.

Formålet er at overbevise forbrugeren om, at bilen er nøglen til samme følelse som vist i reklamen. Det ville forhåbentligt få forbrugeren til at købe, ikke direkte bilen, men følelsen bilen medføre.

Hertil knytter appelformerne sig, der i høj grad bliver benyttet undervejs i reklamen. Normalvis benyttes logos og ethos i bilreklamer.

Ethos er eksempelvis ofte brugt når en kendt person kører bilen, fordi hvis denne succesfulde person kører en bestemt bil, så må det betyde at bilen er god.