Indholdsfortegnelse
Afsætning Aflevering - Internationalisering og metode
- Analyser og vurder Fritz Hansens internationalisering.
Produkt:
- Egnet til eksport
- Muligheder for at tilpasse produktet til eksportmarkedet
Produktion:
- Kapacitet
- Analyser købsadfærden ved køb af luksusprodukter i Kina
- Stimuli:
- Organisme:
- Maslows behovspyramide:
- Købemotiver:
Købsbeslutningsprocessen og købsroller:
- Problemerkendelse:
- Søgning efter informationer:
- Vurdering:
- Købsbeslutning:
- Efterkøbsadfærd:
- Købstypeadfærd:
- Diskutér andre forhold eller udfordringer som kunne være relevant for Fritz Hansen at analysere.
Litteratur liste
Uddrag
Når vi kigger på Fritz Hansens internationalisering, vil vi begynde med at kigge på hvad der skal til for at rykke ud på det internationale marked. Her kan vi gøre brug af Fritz Hansens eksportmotiver som kan ses nedenfor i modellen.
Her kan det ses at der er forskellige interne, eksterne, proaktiv og reaktive eksportmotiver. De interne forhold omhandler virksomheden internt. De eksterne omhandler om virksomhedens omverden.
De proaktive eksportmotiver opstår når en virksomhed selv opsøger muligheder i eksport for at tjene flere penge og opnå nye muligheder.
De reaktive sker når virksomheden skal reagere på omverdenen og derfor er de nødt til at søge nye markeder i udlandet.
---
- Egnet til eksport
Fritz Hansen har i forvejen haft stor succes i deres eksport til det Sydøstasiatiske marked. Deres produkter burde derfor være egnet til eksport og kulturen, som er meget anderledes i forhold til den vestlige. Produktet burde derfor være klar til eksport.
- Muligheder for at tilpasse produktet til eksportmarkedet
Fritz Hansens produktsortiment designer og relativ luksuriøse produkter, man ændrer altså derfor ikke så meget på produktet.
Det er også på grund af navnet og kvaliteten man køber deres produkter for, men ikke desto mindre har virksomheden haft succeser med deres andre asiatiske lande og