Fritz Hansen | Analyse

Indholdsfortegnelse
1. Karakteriser virksomheden Fritz Hansen.

2. Diskuter virksomhedens mål for 2018.

3. Analyser værdikæden for Fritz Hansen.
- Primære aktiviteter
- Støtteaktiviteter

4. Vurder virksomhedens kernekompetencer.

5. Beskriv hvilke fordele du opnår ved at benytte værdikæden.

6. Analyser hvilke vækststrategier Fritz Hansen har benyttet.

7. Udarbejd en SW- analyse.

8. Kom med forslag til, hvilke vækststrategier du vil anbefale Fritz Hansen at
benytte i de kommende år

Uddrag
Fritz Hansen A/S blev grundlagt i 1872 af Fritz Hansen som fik en bevilling fra København. I 1885 starter han så serøst sin møbelproduktion og efter to år lykkes det ham at få god forretning på Christianshavn i København.

I 1899 blev hans forretning udvidet fordi han købte en grund i Hillerød hvor han også åbnede et savværk.

Fritz og hans søn Christian lavede højt kvalitetsniveau som har været et varemærke lige siden Christian overtog firmaet.

Christian E. Hansen førte virksomheden videre efter Fritz død. I 1950'erne er Arne Jacobsen meget dominoerne hos Fritz Hansen

deres samarbejde startede i 1943, men han blev først rigtigt bemærket efter Myren TM. stolen fik succes og senere 7'erTM stolene.

fabrikken i Allerød bliver også udvidet med tre fabrikshaller og senere flytter den administrative afdeling også dertil. Deres hovedkvarter ligger i dag stadig i Allerød.

I 1979 fortæller Fritz Hansen at firmaet ikke længere kun er ejet af familien. For 75 % af firmaets aktier er solgt til Skandinavisk Holding.

Fritz Hansen A/S er en produktionsvirksomhed og de producere deres møbler i sammenarbejde med designere.

---

I virksomheden ser man en stigning i omsætningen på 15 procent, fra år 2015 til år 2017 og der forventes en yderligere stigning på 22,54% frem til 2018.

Det vil se være en øget omsætning fra 581 millioner kroner til 750 millioner kroner. Virksomheden forventes også at nå deres ambitiøse mål

på baggrund af, etablering, fusioneringen af flere butikker, et tættere samarbejde på det professionelle marked med flere internationale kunder

investering i produktudvikling, øget kontakt til deres kunder via de sociale medier og udvidelse af møbel tilbehørs linjer.

I regnskabsperioden 1. januar til 31. december 2018, ser man at deres operationelle mål ikke var nået, fordi omsætningen i alt kun lød på lidt over 619 millioner kroner.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu