Fritz Hansen | Afsætning | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1. Analyser vha. udvalgte teoridele Fritz Hansens internationalisering.
2. Diskutér følgende udsagn:
a. Fritz Hansen benytter sig af en selektiv distributionsstrategi.
b. En stor fordel for Fritz Hansen ved at åbne egne flagskibsbutikker i San Francisco, Milano og Tokyo er, at virksomheden får kontrol over deres promotion på markedet.
c. Fritz Hansen har benyttet sig af nærmarkedsmetoden.
d. Fritz Hansen følger differentieringsstrategien.
Litteraturliste

Uddrag
Til at analysere Fritz Hansens internationalisering er udvalgt fire teoridele, nemlig virksomhedens eksportmotiver, eksportberedskab, internationaliseringsmodel og markedsudvælgelsesmetode.

Disse fire teorier er udvalgt, netop fordi de kan danne baggrund for de beslutninger, som Fritz Hansen skal tage i forbindelse med internationalisering.

Fritz Hansens internationale forhold, herunder internationale kompetencer vil have stor indflydelse på, hvorvidt og hvordan virksomheden bevæger sig ud på internationale markeder.

---

I fase 3 øges engagementet, og Fritz Hansen fremstår nu som en mere erfaren eksportør. I løbet af fase 3 oprettedes 150 såkaldte shop-in-shops, som er særlige afdelinger i møbelforretningerne forbeholdt virksomhedens designermøbler.

Desuden har Fritz Hansen åbnet en række egne butikker, som drives af franchisetagere samt flagskibsbutikker i enkelte storbyer.

Lige efter årtusindeskiftet fyrede Fritz Hansen alle agenter eller distributører, der hidtil havde hjulpet forhandlerne på Fritz Hansens markeder. I stedet investerede Fritz Hansen massivt i egne salgsdatterselskaber, som supporterer forhandlerne.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu